Bundkort og vandkøling... (i forhold til NB)

Vandkøling d.  02. maj. 2008, skrevet af Trueson
Vist: 297 gange.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 02:12:58
Svar/Indlæg:
638/62
Hey der folks...

Har søgt lidt rundt efter et bundkort med en kølerløsning i stil med Asus ROG serien... gerne forberedt til vandkøling som nogle af dem er. (790i f.eks. de er bare dyre og bruger ddr3)

Spørgsmålet er om hvis man køber et med kombineret køleprofil (NB + Mosfet + SB) som ASUS Rampage Formula / maximus, kan man så skifte den passive NB køler til vand uden at skulle fjerne hele kølingssystemet (SB og mosfet via heatpipes)???

Og nogle der ved om man kan købe Asus Fusion blokken seperat nogle steder? Eller har forslag til et NB kølerhoved?

Mit CPU kølehoved er et swiftech GTX og pumpen en 10w XSPC. / Dual reservoir. 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 02:41:50
Svar/Indlæg:
20170/383

Snakker du om D-tek FuZion ??? www.vcore.dk sælger den da. Snup du bare et billigt NB kølehoved, EK laver gode produkter synes jeg.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 03:38:03
Svar/Indlæg:
638/62
Sorry jeg mente Asus Fusion block som de selv bruger, ideen var at koebe et af deres ROG kort og saa en asus fusion block ved siden af... men tror jeg har fundet ud af en EK block vil passe lige paa! 🙂

Den har sikkert bedre ydelse end Asus eget alligevel... mangler bare at finde ud af om SB/Mosfet stadig bliver forbundet til NB-koleren, men det ville vaere dumt hvis det ikke var tilfaeldet... 🤡

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 10:22:34
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 en køler proril som den til et Asus maximus formula hænger sammen med heatpipes, og disse heatpipes kan ikke tages fra der hvor det passer en... hvis du skal have den af NB skal det hele af, desværre...

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 10:25:45
Svar/Indlæg:
638/62
#3 Synes bare jeg kan se der er fire skruer på køleren til NB? Men hvis man skruer dem af skal man altså fjerne hele køleprofilen?

Det var da lidt skod egentlig...