Så er den gal igen - jeg har måttet sætte de jumpere på igen og kører SATA150 - jeg blev simpelthen ved med at få blå skærm - har snakket med en kammi og nogle RAID-sagkyndige og de mener, at mit system er meget meget følsomt. Så jeg gætter på at det er derfor SATA300 + NCQ slår grueligt fejl.
Nu må vi lige se - jeg tog mine RAM klodser ud også, da de var ekstrem varme - nu har jeg vendt min CPU-køler så den vender rigtigt i kabinettet og blæser henover RAM. Det er fordi den skide sidefan i mit ellers elskede Cosmos S ødelægger det hele... jeg var lige ved at pille den af, men nu sætter jeg så den 120mm Noctua ned foran harddiskene i stedet for standard blæseren og så smækker en stille 80mm på cpuen. Det er der lige akkurat plads til.
alle mine problemer er jo opstået efter jeg fjernede de jumpere - nu er de så på igen, så håber jeg det virker - og ok, så meget vandt jeg jo heller ikke ved det - det kørte jo genialt godt og hurtigt i forvejen...
håber bare ikke jeg har futtet mine RAM af - men håber på at de fejlede fordi de var for varme 😕