Rejse til USA. giv erfaringsråd. :O)

Diverse d.  02. maj. 2008, skrevet af john_doe_dk
Vist: 481 gange.

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 17:37:33
Svar/Indlæg:
303/32
Hej jeg skal rejse til Asa i 1 måned.
Jeg regner med at skulle over til vestkysten og være der i ca 3 uger, rejse til New York og være der i ca 3-4 dage inden jeg skal hjem af igen.

Jeg vil gerne høre fra andre som har oplevelser fra rejser i USA. Både gode og dårlige erfaringer. Også hvis du har steder du kan anbefale så skriv gerne her.

Jeg har tænkt mig at besøge Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon.

Det skal både være afslapning men også oplevelser som præger rejsen.
Regner med at leje en MC nogle dage og tage tur på route 66.

Penge er nu ikke det største problem. men alt med måde.

Hvad kan du give af indspark

???
saiot

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 18:06:46
Svar/Indlæg:
7111/480
håber du får en god tur var selv der over i 02 dog ikke i helle landet bare på fam. besøg og fik set elvis hus er kke elvis fan men syns det var sjovt at se og ders mad når der stor noget er en stor posion så betyder det alser stor med stort S ved ikke om du skal være alne men ved at ve skule tanke på en tank staion og der havde min onkel sempelhen sin pestol inde for rake vide mens han tanke da der vis er oftet der er nolge der bliver skud iverfal på den tank ve var men hvad poker de havde bilig benzin 😕 men alt i alt syns jeg det var en god tur og spænge at se ders store butiks keder alt er jo bare lige støre derover du må havde en god tur 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2008 18:59:39
Svar/Indlæg:
14079/622
Er med på en lytter. Skal samme tur snart. :yes:

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:06:46
Svar/Indlæg:
2600/84
Du skal ihvertfald høre 2Pac - To Live & Die In L.A. når du kommer til the city of angels :D

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:26:50
Svar/Indlæg:
1776/116
Er det ikke noget med at den rigtige Route 66 er blevet nedlagt de fleste steder?..

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:56:10
Svar/Indlæg:
4120/115
Er 2pac ikke død???

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 20:13:17
Svar/Indlæg:
3943/44
#5 kommer an på hvem du spørger!

Kunne også godt selv tænke mig at komme der over, og skal vist også afsted til næste år (det er dog ikke helt 100 at turen går over there)

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2008 20:13:22
Svar/Indlæg:
314/36
kontakt e.v.t mig på messenger har været i det område 3 gange og 2 gange i new york

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 20:14:29
Svar/Indlæg:
10398/435
Spøg ikke med politiet. De er heldigvis ikke underlagt medier og politik om som i dk.

Tænk dig godt om i Vegas. Lugter noget af fusk, så hold dig væk.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 20:42:01
Svar/Indlæg:
1248/70
Den tur du beskriver er (omtrent) den samme jeg og min familie var på sidste sommer (jeg var også i Mexico og San Diego). Pas på ikke at køre for stærkt, der er mange fartkontroller på Route 66 og besøg så "skywalk" i Grand Canyon:

http://www.grandcanyonskywalk....

Et lille tip: Mange hoteller har ikke lås på deres trådløse netværk så du har rig mulighed for at "tappe" lidt netinfo hvis du parkerer lige udenfor 😀

---------CB

nighthunter

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2008 21:37:00
Svar/Indlæg:
130/38
1. tjek om det er billiger at rejse fra hamburg, selv om du har bestilt billetten kan der stadig være penge at hente vis du har købt billetten fra en dansk lufthavn, ved at afbestille den og købe en i hamburg, tjek priser på nettet.

2. mød op i MEGET god tid tjek ind tager forfærtelig lang tid.

3. lad alle digitale oplysninger blive hjemme, de er begyndt at kopier dem i lufthavnen og kryptere du dem bliver du ned til at give dem koden da de giver dig valget mellem det eller fængsel. upload dem til en server i stedet og hent dem ned der fra.

4. benzin er billigst nord på

5. kør absolut ikke forstærk, de har fartkortrol måler som vi har lygtepæle i Danmark.

6. de har nogle underlige højresvingregler, noglegange når der er rødt må man godt køre bare der er frit, tjek på nettet, ellers finder du ud af det når de dytter af dig.

7. tager du i Disneyland eller andre store forlystelser, så få fat i kort over dem inden du tager fra Danmark og planlæg hvad du vil se og prøve.

8. man kan få nogle billetter i en samlepakke så det er billiger at de de store forlystelser, snak med et dansk turistkontor de kan også skaffe dig kortene.

9 smid ikke med affald koster $1000

10 sørg for at have en GPS, når man pludselig køre på en 8 sporet motorvej så er det sgu ikke sjovt uden. Da du skriver at du kun køre MC et par dage så regner også med at du lejer bil vis i er to personer eller flere der tager afsted så har de i inderste spor noget der hedder diamant ruten går lidt stærker, men man skal minimum være 2 personer i bilen for at køre der.

håber det er noget du kan bruge, god tur.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 21:39:59
Svar/Indlæg:
940/111
Lær alle lovene for hver stat uden ad ellers er der stor chance for du ender i fængsel.

http://www.lawguru.com/weird/p...

EDIT:

Jeg var tæt på at blive anholdt, takket være denne lov:

It is illegal to wear a fake mustache that causes laughter in church.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 01:20:54
Svar/Indlæg:
2600/84
jo, men det er hans musik ikke :)

Mark0

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 11:34:25
Svar/Indlæg:
121/11
Tiltal altid politiet med Sir eller Maam - de forventer respekt, ellers kan de meget hurtigt blive ubehagelige, så stay safe.

Det er tilladt at svinge til højre for rødt lys hvis det er forsvarligt. Det skal man også lige vænne sig til.

Og som #10 siger, er der nogen steder en "Car Pool Lane" som kræver at man er mindst to folk i bilen, og så noget med noget. Lidt weird, men læs lige op på det.

Og nyd for guds skyld turen. Det er et dejligt land, med overvejende gæstfrie mennesker. Pas dog på med at tresspasse, da deres love oftest tillader dem at skyde dig hvis du "trænger ind på deres område uden tilladelse", og mødte et par typer der ikke var blege for at gøre det :P