Apple iPhone

Diverse d.  02. maj. 2008, skrevet af k0ch
Vist: 986 gange.

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 17:38:06
Svar/Indlæg:
160/10
Hej alle HWT'ere.

Jeg går med tankerne om, at købe en iPhone.
Derfor vil jeg høre om nogen har erfaring med denne "lille" sag og om at det er et god tidspunkt at købe den på.

Desuden, hvis jeg skal købe den, hvorhenne skal jeg så købe den fra, ebay etc.?
+ et lille følge spørgsmål hvis jeg køber den, hvad skal jeg så gøre før den virker 100%? 🙂

Mvh Jesper.
- Tak for hjælpen.

Mr

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 17:46:27
Svar/Indlæg:
73/8
Du skulle nok poste her i stedet for:
http://hwt.dk/forumsubject.asp...

MVH
Eddie

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 17:55:05
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 det er nemmere og mere sandsyneligt at man før svar inde på selve forum, ligesom #1 siger..

BTW: velkommen til 😀

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:21:20
Svar/Indlæg:
160/10
okay. :)
Det vil jeg så prøve

tak 🙂

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:27:33
Svar/Indlæg:
1776/116
Jeg har flyttet den for dig 😉

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:30:22
Svar/Indlæg:
160/10
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

gider du så ikke slette den? :)
- var vidst lidt for hurtig. 😩

God start ellers 🤣

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:39:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Ville gå i en stor bue uden om alt hvad der står apple på... Men det er nok bare mig 😉

En af mine kunder har lige købt en, og hun smadrede skærmen på den, den første dag.
Og jeg kan næsten regne ud at du kun vil købe den pga. designet, og i det tilfælde, så findes der jo altså en del vel etablerede symbian eller win-mobile baserede telefoner derude...
Og hvis du ser lidt ud i fremtiden, så har jeg hørt rygter om at Dana Elecs under afdeling der hedder Meizu, kommer med en telefon med produkt nummer M8, som ligner en iPhone, men til gengæld kan den alt det frække, og er med windows mobile. Og HTC laver da også en del modeller som måske ikke er så elegante, men kan da få enhver tech-freak til at komme i bukserne 😉

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 19:58:47
Svar/Indlæg:
7263/260
#0 Hvis du for lyst til at købe, så kan du kigge her : http://www.idirect.dk/catalog/...

BWS

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2008 20:14:01
Svar/Indlæg:
146/16
O# hvis du vil købe en Iphone på nettet, så køb den på ebay.com, det er billigere end her hjemme .... men hvis du har mulighed for det så køb den i usa eller få en som du måske kender til at købe den i usa da så kan få den for 2200,- :P

har selv en iPhone og er utrolig glad for den, og helt vild med alle de programmer man kan få til den :D

6# hver mand, sin smag, men din kunde du omtaler der, må da ha været ualmindelig uheldig med sin iPhone, min behandler jeg ligsom alle andre tlf jeg har haft, og har enda formået at tabe den et par gange og den er endnu ikke ridset eller grim 😀

EDIT.: Glemte helt det bedste ved en iphone, man for en 16gb ipod med i købet, så man ikke altid skal have 2 enheder med over alt(mobil,MP3-afspiller)....

MVH

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 20:17:54
Svar/Indlæg:
160/10
Det lyder super godt. :)

er selv forelsket i en ipod, og 2200,- kan jeg da godt undvære. 😉

Men hvad hvis iPhonen bliver tager i tolden? 😩

BWS

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2008 20:28:48
Svar/Indlæg:
146/16
hvis du nu smækker iphone´ens pakke ned i din taske/kuffert, tror jeg sq ikke de finder ud af det ... pakken er ikke større end en halv box cpu pakke ...
men selvfølgelig er der altid en risko, at blive tjekket i tolden

men nu ved jeg ikke om det med, at man skal jo krakke iPhonen her hjemme hvis du vil bruge den, dog er det nu ikke så svært som det lyder, da programmer som ZiPhone, gør det til en leg 😉 tjeck evt. her.:

http://iphone.vildmedmac.dk

EDIT.: hvis det skulle ske, man bliver tjecket i told så er fortoldningen ikke mere end 500kr og så et der stadig en del og sparre ...

MVH

TB

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 20:30:13
Svar/Indlæg:
767/51
#6 synd du aldrig har prøvet en iPhone i mere end et par minutter..

iPhone kan noget som ingen anden telefon kan pt.

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 21:03:45
Svar/Indlæg:
880/67
jeg må sige at jeg absolut IKKE er vild med apple's produkter generelt.. samsung laver en model der minder om iphonen og er noget federe end den imo. 😛

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 21:16:43
Svar/Indlæg:
160/10
mente nu mere "post-tolden" :) har ikke planer om at rejse til USA lige pt :).

http://cgi.ebay.com/New-Unlock...
^ er det sådan en jeg skal købe, hvis det skal være den helt rigtige? 😉

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 21:34:54
Svar/Indlæg:
1814/48
#11 Hvad er det en iPhone kan som ingen andre telefoner kan? Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle.

Derimod kan jeg sagtens se grunde til at vente da iPhone indeholder en del forældet teknologi som gør at Apple sandsynligvis inden længe vil lancere en ny version, den mest fremtrædende er den manglende 3G understøttelse der gør en iPhone betydeligt langsommere end konkurenterne på nettet.

TB

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 22:12:34
Svar/Indlæg:
767/51
#14 dit svar er et typisk "jegharaldrigprøveteniphonemenjegvilperdefnitionhadealtapplekommermed" mentalitet. Den kan ikke mere end andre telefoner, men den måde den kan det på er så pissehamrende overbevisende. Hele telefonen fungerer som en samlet enhed på et niveau hvor ingen andre kan være med.

Inden jeg prøvede iPhonen i mere end ti minutter synes jeg den var en omgang opreklameret bras, for stor, for få features osv. men efter jeg har brugt den i nogen tid fandt jeg udaf hvor gennemført den er. HTC's fejlbehæftede telefoner er end ikke nær ved en iPhone, det samme gælder LG, Samsung, Nokia, SE og hvad de ellers hedder.

Ang. 3G dækning - ved du overhovedet hvor hurtigt 3G er i DK og hvor hurtig en iPhone er?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 22:34:27
Svar/Indlæg:
4120/115
Selvom iPhone så var den bedste og mest moderne tlf. på markedet, ville jeg aldrig selv købe eller anbefale den til nogen. Alene pga. af det er et Apple produkt...

Så kan i sige hvad i vil, men Apple er nogle idioter og ikke ligefrem kendt for at være åbne og kompatible med andre platforme og udstyr.

Og jeg ville bestemt heller ikke sættes i bås med de folk der bruger Apple, for de er da nogle højrøvede bederevidende hippie typer. (Og det er på ingen måder ment personligt for nogle herinde!)

Men når jeg ser en med en mac, eller med hvide høre bøffer, så vil jeg slet ikke skrive hvad jeg tænker... 😉

#15 Og så kan det godt være jeg også er "Typisk", men der er bare sjældent nogen der vil kritisere hele den her "iPod" bølge, fordi folk tænker jo bare, "at de må jo selv bestemme hvad de køber", og det skal de self. også have lov til!!! Men det hele bliver bare ophøjet til at det bare er det eneste af det eneste og alt andet end apple det er noget skrald (se kommentar ovenover). Og det er ærligtalt ved at være til at brække sig over... 😉

allando

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2008 22:49:39
Svar/Indlæg:
622/19
Køb den på ebay.co.uk så slipper du for told. den koster heller ikke ret meget der. fik min for 2500 med fragt. den blev sendt her den anden dag, så venter bare spændt nu 😉

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2008 23:57:08
Svar/Indlæg:
1814/48
#15 Bare fordi at jeg er kritisk behøver du ikke at forsøge at nedgøre mig til en Apple hader. Sandheden er at jeg ville være lige så kritisk hvis det havde været en anden producents telefon, hvor jeg havde læst kritiske tests, klager eller vidste snart blev udskiftet med en bedre model.

Når det kommer til mit spørgsmål om hvad iPhone kan var det for at få en uddybning, da jeg ikke umiddelbart kunne gætte mig til det ud fra de ting en iPhone er kendt for at kunne.

Med hensyn til min anbefaling om ikke at købe nu, som jeg gætter på lægger bag dit påskud om applehater, skal du bide mærke i ordene som gør at Apple sandsynligvis inden længe vil lancere en ny version. Har du fulgt med i medierne vil du vide at Apple planlægger en ny iPhone, som vil have opdateret hardware og bl.a. 3G, samt at den sandsynligvis bliver lanceret Sommeren 2008. Derfor er det at jeg vil skåne Jesper for den skuffelse der er i at købe ny teknologi lige før at næste generation der kan meget mere til samme pris kommer.
Jeg ved at jeg personligt ville vente, hvis jeg ellers var til iPhones og da Jespers spørgsmål lyder om det er et godt tidspunkt at købe på er mit svar nej. Selv hvis den nye ikke er bedre ville det være bedre at vente da denne generations iPhones sandsynligvis vil falde en del i pris når der er en ny.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 01:06:04
Svar/Indlæg:
10398/435
#18,
Youtube video.
Video (ja andre kan også, men skærmen er større på iphone)
Vatterpas 🙂
Skype via wifi
Fjernbetjening (ja SE kan også...)
Og generelt er der er hav af små apps til iphone...
http://www.youtube.com/watch?v...
http://www.youtube.com/watch?v...

----
3G og GPS er imo ikke positivt. Begge ting sluger batt.. og begge er begrænset i hvor nyttigt de egentlig er. Den nye iphone skulle vist også blive lidt større..

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 01:55:09
Svar/Indlæg:
160/10
Nu kan det godt være jeg virker dum, men hvad jeg har hørt fra min omgangskreds, så hvis den bliver taget i den danske told, så modtager jeg ikke mobilen? :'-(

Jeg har godt hørt om den nye iPhone, men er det ikke en "klap" mobil? 😩

Jeg ved at jeg ikke kommer til at bruge funktion, at søge på nettet, da jeg højst er væk fra min computer i mere end en time, og lige den time kan jeg sagtens undvære at være online 😛. Jeg elsker bare det design som mobilen har.

Følgespørgsmål, hvad med dansk ordbog til mobilen, er det noget der kan hentes og installeres?
- for det havde ikke været fedt at skulle skrive alle samtlige danske ord ind. 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 02:04:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

" ... for de er da nogle højrøvede bederevidende hippie typer... "

- Det er SÅ sandt!!! 🤣

... og jeg er en af dem 😳 😩 🤣 😛

-> #0

Sorry for OT. Back on track...

Jeg ville nok vente lidt med at købe en iPhone. Der går rygter om en opgradering, og om man kan lide det/den eller ej, så er det altid røv at købe en "forældet" vare, dagen før den nye model kommer ud.

Micma18's tilfælde, med den lettere uheldige kunde, kender jeg kun alt for godt til. Men man skal også huske på (og det her er ikke rettet hverken mod dig, micma18, eller din kunde, personligt), at der findes trods alt folk, for hvem den dybe tallerken stadig er en ny og vidunderlig opfindelse. Der er nogle, som ikke kan håndtere en iPhone, en PDA endsige en PictureMaker picturekiosk, så mon ikke det er en blanding af sort uheld og dumdristighed i det fleste af tilfældende?

Anyways. Jeg kan ikke rigtig begræde, at der "kun" er 16 GB til rådighed. Det ville være rigeligt til mit forbrug (jeg har selv en 8 GB iPod Nano), og svarer trods alt til et par timers musik. Multitouch, video, Wlan osv. er bare gode features for folk som os, hvor en iPhone er den dybe tallerken.

Køb den nu, hvis du bare må ha'. Mit råd: Vent lige en måneds tid, så er de værste fejl rettet (af dem som måtte være dér) og ofte er der også en lille teknologisk bonus inkluderet 🙂 😉

TB

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 09:35:20
Svar/Indlæg:
767/51
#16 det er dit valg, men imho siger det mere om dig end om dem som vælger at købe Apple produkter. :) Jeg siger ikke at alt andet end Apple er noget bras - men uanset hvordan man vender og drejer det så kan Apple noget med brugervenlighed og integration af funktioner. De revolutionerede hvordan en MP3 afspiller skal fungere, dette har de ført videre til iPhonen.

#18 nedgør' dig? Næppe.. Jeg påpeger en mentalitet som er gennemgående for folk som aldrig har prøvet en iPhone i mere end 5 minutter.. Du siger du er kritisk overfor alle producenter - hvorfor i alverden anbefaler du så HTC's telefoner? ;) Dine udtalelser som applehater ligger 100% fordin egen regning - ved ikke helt hvorfor du føler dig så truffet? Jeg nævner intet om applehater i mit indlæg..
Du bliver ved med at rode rundt med at der snart kommer en 3G version - så jeg tillader mig at stille samme spørgsmål som jeg gjorde i #15 - ved du overhovedet hvor stor forskel der er på 3G og den hastighed iPhonen har nu?

Mark0

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 11:15:53
Svar/Indlæg:
121/11
Jeg har selv en iPhone og vil sige, selvom den er pikkehamrendevoldmegapsykopatblæret, så er den sgu lidt besværlig.

Køb den hvis:
Du (ligesom mig) syntes at den er rent eye-candy.
Du kommer til at gå på nettet på den
Du ikke har noget imod at have til én dags batteri ved normalt brug
Du ikke har noget imod at købe fra USA eller England
Du ikke skriver særligt mange beskeder

Lad være hvis:
Du er SMS-freak, og gerne vil kunne skrive hurtigt
Har brug for lang batterilevetid
Har lige så store pølsefingre som mig

Alt i alt er jeg da glad for den, ja, men der er nogen småting der irriterer mig. Såsom den kommende G3 opgradering, som jeg ikke fik, bleh! Jailbreaking er absolut intet problem, du skal bare tjekke den tidligere nævnte side iphone.vildmedmac.dk

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 11:26:43
Svar/Indlæg:
444/74

Jeg ville personligt ikke købe en Iphone lige pt. Der går mange rygter om, at der bliver lanceret nye modeller indenfor den næste måneds tid. De skulle have 3G, bedre skærm, GPS og så skulle der også komme en Iphone mini. Når de først kommer bliver den nuværende model sikkert en del billigere.

Så jeg ville vente et 1½ måneds tid og se hvad der sker. 🙂

BWS

Overclocker
Tilføjet:
03-05-2008 11:31:44
Svar/Indlæg:
146/16
20# hvis de tager den i tolden, så for man et brev hvor man skal betale toldafgiften og sende dokumentation for betalingen tilbage til toldcenteren .... og så for du din pakke 😉

angående 3G telefoner, forstår jeg sq det ikke rigtigt, kun det med at man kan få mobilt bredbånd og det er jo til Bærbar/PC 😀 og jo det kan man også på mobilen synes bare ikke det er meget ved, når man kun sider med en 2" skærm.

nej så hellere satse på wifi udbredelse, kan jeg bedre lide, og der kan man jo sagtens bruge den geniale Safari browser :P som faktisk er en af de mest sikre at surfe med 🙂

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 12:47:27
Svar/Indlæg:
2587/91
/sarkasme on

Altså helt klart - vent med at købe en iphone (med 3G) herhjemme. Så koster den nok kun 4500 kr. modsat de 1800 jeg gav for den (uden 3G) i Seattle ;)

/sarkasme off