erfaringer søges (Nq siberian tiger)

Vandkøling d.  03. maj. 2008, skrevet af vicster
Vist: 572 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 10:03:25
Svar/Indlæg:
178/40
Hey Folkens,

Jeg søger nogle erfaringer fra reallife use af Northq's nyeste gren på stammen

Siberian Tiger. ser at den er blevet pænt anmeldt her, men nogen gange giver det ikke helt et realistisk billeder på længere brug af produktet.

nogen der sidder med sådan en fætter i systemet, vil jeg med glæde høre jeres anbefalinger, Pros/cons

På forhånd tak
Vicster
ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 10:16:02
Svar/Indlæg:
462/22
http://www.tweak.dk/tests2.php...

pros:
super god køling
nem installation

Cons:
prisen?

BWS

Overclocker
Tilføjet:
03-05-2008 12:12:01
Svar/Indlæg:
146/16
lol det havde vi testet ude på arbejdet .... og den blev satme mishandlet, og virket stadig sidst jeg så den... så tror jeg fint man kan invistere i, desuden er det hvis den man også bruger i hvise high-end OEM PC løsninger...

MVH

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 12:25:11
Svar/Indlæg:
178/40
det lyder jo godt indtil videre =)

Vis der evt, er nogen der har anbefalinger til andre løsninger af samme type, er det også meget velkomment. det skal side i et system der køre "Næsten" 24/7

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 12:32:04
Svar/Indlæg:
7111/480
der er også sådan noget her CoolIT PURE Liquid CPU Coole der er en anmdelse fra 3dgamerman vis du vil se lidt http://www.youtube.com/watch?v... 🙂

Stubkier

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 13:12:28
Svar/Indlæg:
339/15
Lige som 1 vil jeg gerne henvise til den test er er på tweak.dk + de kommentare der er kommet.

Det er en super køler - kan varmt anbefale den.

Kan du ikke sige hvad det er du gerne vil vide noget mere om, har kørt med den i noget tid nu.

Mvh Stubkier

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 13:42:21
Svar/Indlæg:
178/40
Ville bare have nogle pro's/con's på den, så som støj, vibrationer, forholdsregler man evt. skulle tage sig ved produktet. er den stabil ved kørsel i lange perioder.

kan det betale sig at smide den ekstra 120'er på som der er plads til for at drive luften hurtigere igennem rad.? eller er pro'sne ved det for minimale til at det øgede støjniveau retfærdigøre det? eller kommer det turbulens...

NorthQ havde problemer med nogle af deres ældre PSU modeller som begyndte at sige "pive" lyde efter 14-30 dage eller mere .. det fortæller testen mig jo ikke. derfor er det meget rart lige at høre om der er nogen der ligger inde med erfaringer.

Testerne har jeg læst inden jeg kom her, men jeg syntes ofte kun de giver et øjebliks billede af produkterne og ikke en "vudering"/"erfaring" ved det over længere anvendelse.

selfølgelig er de utroligt pæne omtalser af produktet på de fleste sites en pointer i den rigtige retning. og det lader ikke indtil videre til at der er nogen der lufter bekymringer eller gener.

Stubkier

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 13:52:58
Svar/Indlæg:
339/15
NorthQ har oppet sig virkelig meget inden for det sidste stykke tid, desværre hænger de historierne om deres dårlige PSU'er stadigvæk ved.

Det er mig der har lavet testen du kan læse på TWEAK.dk. Har nu brugt den i en periode på ca 2 måneder hvor min E6600 har været clocket til 3.6Ghz og det har NQ køleren klaret uden problemer og uden at larme.

Blæseren kan man altid selv skifte ud, hvis man synes den larmer. Pumpen kan du ikke hører (med mindre du er meget hys).

Hvis du har flere spørgsmål må du sige til - så skal jeg gøre hvad jeg kan for at svare på dem.

Mvh Stubkier

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 14:02:38
Svar/Indlæg:
2388/52
http://www.youtube.com/watch?v...

her er den på youtube

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 14:27:27
Svar/Indlæg:
178/40
Hehe ja Stubkier, helt enig det har hængt ved dem længe og det er enligt ikke helt fair for som du helt rigtigt siger så har de oppet sig utroligt .. og sager som den må vel have forældsestid (hvad er det 4 år siden er vis ikke mere)

Og så skal du da lige have Creds for en rigtig god test på Tweak =)

Det lader sig jo til at den kan klare det meste og det er jeg glad for at høre, den ryger uden tvivl på min indkøbs liste.

Det jeg mener med blæseren er at jeg har læst -og set et par steder at nogle mener man kan smide en blæser mere på "den anden side" for at øge nedkølingen af rad.
eller om det vil støje for meget (turbulens osv.)

et lille OT:
Stubkier hvad er din oplevelse med den PSU du har i dit sys

tak #8 har dog set den =)

Stubkier

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 14:32:19
Svar/Indlæg:
339/15
Ang PSU, så har jeg haft 5-6 andre igennem systemet, men Corsair'en kommer altid tilbage igen - den er super! Kan ikke se nogen grund til at skifte den ud, med mindre jeg skal køre noget dual 9800GX2 eller dual 3870X2.

mvh Stubkier

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 17:10:54
Svar/Indlæg:
2388/52
i 3DGameman's videoreview, siger han også at der er plads til endnu en 120mm blæser så man kan få en bedre køling