ThermalTake Bigwater Bagplade?

Vandkøling d.  03. maj. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 292 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 19:34:13
Svar/Indlæg:
2600/84
Hey

Jeg har for nylig sat et thermaltake vandkølingskit på et GA-X48-DQ6, i et ThermalTake Kandalf kabinet. Den bagplade der fulgte med vandkølingskittet, havde sådan en klistret overflade, som man så sætter på bundkortet. Det er bare sådan, at som det sidder nu, rører metallet ved 2 lodninger, og vægten presses nærmest ned over de to. Vi prøvede så at tage den af, for at skifte den ud med en Zalman plasticbagplade som jeg har liggnede, og skruerne tilfældigvis passer til... MEN

den kan ikke komme af? Prøvede med en tang, hobbykniv og alverdens andet for at få den af, men den er UROKKELIG. Kan det virkelig være rigtigt at det mobo nu bare er dømt til at køre med det vandkøling til evig tid?

Computeren virker udmærket, men det gør mig bare nervøs at den trykker på de lodninger. Vi har sat et lille stykke plastic imellem, så vi er sikre på der ikke er kontakt rent elektrisk ihvertfald.
CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 20:52:05
Svar/Indlæg:
3394/170
Uha... Huske godt sådan en bagplade - havde en til noget luftkøling en gang, den sad satme godt fast.. endte ud i noget med skruetrækker og lang ridse på bundkortet før jeg fik den af..

Smid evt bundkortet i fryseren, nogle lim typer kan ikke lide frost.. (På eget ansvar)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2008 22:52:40
Svar/Indlæg:
2600/84
Fuck :(

Det kabinet (ThermalTake 4000BWS) sucks generelt bare... det ser meget fint ud på billederne, rummeligt og det hele, men generelt synes jeg kvaliteten var dårlig. Der er ingen læk, og vandkølingen er da også god (tripple radiator), men den bagplade sucks, og så er der ikke meget plads i selve kabinettet, og atx standarden er også lidt dårligt udført (skæv nogen steder osv, kan dog være det var postmand per).

riska

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2008 22:55:16
Svar/Indlæg:
7241/274
Varm den op med en hårtørre til den er got håndlun 50-60c så er den lige til at tage af

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2008 03:24:13
Svar/Indlæg:
2600/84
Ah selvfølgelig :D
Tak riska

Sikker på moboet ikke smelter eller noget af det?

riska

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2008 09:53:49
Svar/Indlæg:
7241/274
Ja bare du ikke varmer for meget

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2008 15:20:22
Svar/Indlæg:
2600/84
nej selvfølgelig ikke med vilje smelte moboet :) bare om når limen er blevet blød, om moboet så på den temperatur er i fare for at smelte.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2008 22:16:24
Svar/Indlæg:
2600/84
Nå, men vi fik den da af.

Vi måtte varme på den i rimelig lang tid, og virkelig gå all-in med de plastic dækjern jeg havde medbragt, men af kom den da. Vi fik da også lige smeltet en lodning en lille smule, fordi selve pladen var i kontakt med en lodning, som også nænvt i #0, men det var det eneste der ellers blev meget varmt, da det klistertape/pad der var imellem ikke var god til at lede varme.

Men fik skiftet den ud med en zalman 775 plasticplade istedet, meget meget bedre.