Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2008 00:37:38
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg havde en kammi forbi her til aften, som havde lidt problemer med sin nyindkøbte 24" Viewsonic. Long story short, så skulle vi da lige prøve at game 'Crysis' i 1920x1200, med alt på 'Very High' og 8xAA.
Og ja. Det kan nok ikke sammenlignes med gammelfars slideshow med de gamle diasbilleder inkl. forklaringer - der i dette tilfælde ville have gået hurtigere. Computeren gik så meget i knæ, at der var omkring 1-30 sek. forsinkelse fra at man trykkede på en knap i menuen, til at funktionen blev eksekveret. Selve spillet forløb (iflg. tælleren) med en framerate på omkring 1-15 FPS, men jeg ville tippe den til 0.1-0.001 FPS. Den swappede konstant til harddisken, og lyden var forsvundet.
Det mærkelige var så til gengæld, at når vi kørte i opløsningen 1440x900, altså det samme som std. på min egen 19" wide, så hakkede det også. Bevares. Spillet lå og rodede med 30-40 FPS, men den hakkede i det.
Lige for at tjekke, så satte vi min egen skærm til igen, og ganske som forventet. Så kørte spillet flydende. Selv steder hvor frameraten droppede til 20-30 FPS, kørte spillet flydende.
Eneste forskel på de to scenarier var skærmen 😐
... og nej. Vi har/havde ikke indtaget alkoholiske drikke 😲 🤣 😛