Da jeg læste tråden kom jeg i tanke om at jeg havde et set ram liggende, som er kommet med posten idag (jeg har haft meget travlt idag).
Nå, men jeg sætter dem i... den booter vista og viser ikke engang loading screen, crasher bare. Så kørte jeg lige en hurtig memtest, og fik flere tusind fejler under Address Test (de to første der)... damn tænker jeg, og går ind i bios for at hæve Vdimm (måske sku de ha lidt mere jo... selvom det er de samme chips som dem jeg allerede havde i (de kom tilbage fra RMA)... startede på 2.06... 2.08... 2.1... 2.12... 2.14... virker stadig ikke. Bumper dem så ned til 800mhz auto timings auto volt, og så virker det fint.
Jeg er ved at blive SINDSYG af ram. VIRKELIG. Det er nok 6. gang jeg sender ram tilbage inden for et halvt år... GRRRR, og nu skal jeg sikkert på posthus igen i morgen for at sende dem tilbage.
Og ja, jeg ved de virker i mit mobo, for jeg har 2 af de samme (de her var godt nok single-side), altså samme produktkode, og de virker fint. Har også haft 4 i, og det virkede også fint, indtil én af klodserne gik i stykker.
memtest har jo intet med dit styresystem at gøre.