Blueray?

Media Center d.  05. maj. 2008, skrevet af kip35
Vist: 624 gange.

kip35

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2008 17:09:20
Svar/Indlæg:
3/2
hej

jeg har et Fujitsu Siemens Scaleo mediecenter med
1.5 Gb DDR ram
Asus X1600 256 Ram grafik m. HDMI udgang
Samsung SATA II 160 GB harddisk
MB P4M-915GD1 bundkort http://www.motherboard.cz/mb/f...

og mit spørgsmål er:

kan jeg få den til at køre med BlueRay via et drev, men det jeg tænker på , skal jeg have nyt grafikkort og hvad skal jeg kigge efter for at det kan komme til at spille ordentligt, det skal siges der skulle gerne værre et Low Noise kort, da jeg gerne vil ned på et minimum af støj...

håber der er nogen der har nogle gode ideer til mig.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 19:17:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hej, og velkommen til forum. Jeg har lige ryddet lidt op i tråden 🙂

Hvis du vil afspille blu-ray på din maskine skal du sikre dig at et par detaljer er på plads. Først og fremmest, om din maskine lever op til systemkravene for den afspiller du ønsker at bruge (vi taler i denne sammenhæng om softwaren).

Dernæst, så vil det være en god detalje, hvis de pågældende codecs er indbygget i dit hardware. Hvorom alting er, så kan du nok godt regne med, at det ikke er uden omkostninger (ydelse), at skulle afspille HD-indhold på en computer. Jeg ville dog tjekke om dine enheder understøtter "HDCP" (High Definition Content Protection). Hvis de ikke gør det, vil du ikke kunne se dine film i fuld 1080p opløsning.

Når du køber et optisk drev, vil softwaren i de fleste tilfælde følge med. Du kan evt. læse om systemkravene hér: http://www.nero.com/eng/nero8-... (specifikke systemkrav for HD-indhold er listet længere nede på siden) - Det pågældende stykke software er Nero 8, der lige kræver et lille plug-in, for at kunne afspille HD-indhold (blu-ray og HD-DVD).

Jeg kan anbefale dig en ekstern løsning i form af en USB 2.0 boks, med plads til en 5.25" enhed. Dernæst, så køber du et internt drev, også 5.25", og skruer de to ting sammen. Så kobler du anordningen til din laptop og håber på det bedste.

Held og lykke, og endnu en gang velkommen til forum 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 19:30:17
Svar/Indlæg:
5750/124
kan se ved at læse lidt om dit bundkort, at du nok kommer lidt i klemme omkring CPU, med mindre at dit GFX (ATI X1600) kan aftage en stor del af byrden for CPU... kan lige tjekke inde på ati om det kan:-p

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 19:32:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Der står, hos Nero, at lige netop X1600 burde kunne være med. Men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken.

https://a248.e.akamai.net/f/67...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 19:34:56
Svar/Indlæg:
5750/124
det ser udtil at det kan, men find en test på google af det, prøv dig frem med forskellig søge ord hvis det ikke lige virker (tror at siden har testet et x1600 engang), og find udaf hvor meget at CPU'en skal lave i mens at den afvikler en HD film med HDCP...

de forskellige udrtyk er rigemeligt forklaret af NoNig, ellers må du lige spørge hvis du kommer i tvivl 😉

EDIT: det er også derfor at jeg vil have ham til at læse en test... derudover har jeg glemt at sige velkommen til siden, håber ikke at du er blevet skræmt af os...

kip35

Overclocker
Tilføjet:
06-05-2008 17:09:49
Svar/Indlæg:
3/2
for det første....TAK fordi der blev ryddet op i mine tråde, var lige ved at tro det var en useriøs side det her...

så det jeg kan forstå ud af jeres fine besvarelser er : at jeg godt kan køre bluray på mit MC... kanon, men jeg ville gerne have sat et andet GFX i uden blæser for at mindske støjen, hvilket ikke er alverden, men alligevel... så har jeg kigget lidt på : Sapphire RADEON HD 3450 kunne det være noget, og ellers er jeg modtagelig for andre gode forslag 😲