Mit grafikkort begyndte pludselig denne gang jeg tændte det at larme utrolig meget og der kom intet billede, hvordan kan dette sådan lige ske? :'-( Og hvad er problemet . . .
det er lidt tricky når man ikke ved mere... men hvordan larmer den??
højst sandsynligt er det blæseren der er ødelagt, og derfor larmer... men hvis der er mere som en hyletone, er det et eller flere komponenter på selve kortet der ikke har det for godt...
okay... hvad lavede du inden du slukkede computeren...
hvis den fks har været belastet hårdt, og blæseren evt har været blokeret, kan den måske have brændt sig selv og blæseren af... så den nu ikke kan vise noget billed, og blæseren ikke virker ordentlig...
Jeps, Men har nu konstateret at det ikke er mit gfx. Jeg var netop henne ved forhandleren for at sende det ind til rma, og fik derfor et andet med jeg kunne låne mens det var sendt ind. Da jeg satte dette ind kom der heller intet billede, så det må vel være bundkortet :'-( Der kommer nemlig heller ikke det hurtige glimt i mit tastatur som der plejer når jeg starter den op. Er det så ikke mit bundkort den er gal med??
#15 & #17 Nixen intet anderledes. Der er en ting mere. Jeg kan ikke slukke min PC ved at holde power knappen inde jeg skal over bagpå strømforsygningen og ta strømmen der. . . . Kan det fortælle noget?
#22, Hvis den stod i et reset loop ville det netop forklare hvorfor den ikke ville POST'e. 😉 Men det lyder umiddelbart som om det er PSUen, CPUen eller rammene der er problemet. Fik du prøvet med kun en enkelt blok?
#24, Ja hvis den bare står og genstarter konstant, så kommer den aldrig til POST. For at se om det er CPUen, bliver du nødt til at teste den i et andet bundkort, eller prøve en anden CPU i dit bundkort. Så får du testet begge dele.
#26, Jeg er ret sikker på det er et longshot, da det ikke lyder som om du har rodet ved computeren før og efter det her problem. Så jeg er ret sikker på det er et andet sted den fejler.
#27 Det er jo det. Men tænker lidt, det kan jo være det er min cpu?? For lige inden det skete have jeg cpu'en ude for at få noget nyt køler-pasta på, og få sat mit vandkølehoved ordentligt på, da jeg havde for høje temps.