Jeg tænkte bare på hvilken luftkøler der er den største og mest effektive... her tænker jeg ikke på små kølere som en Thermalright Ultra-120 Extreme eller sådan noget, men en køler der er dobbelt så stor med dobbelt så mange heatpipes eller sådan noget... en som alle vil finde ekstremt overdrevet!? 😲
Har dog kigget lidt på nogen reviews af den. Lige umiddelbart virker den ikke som om den yder bedre end nogen af de lidt mindre kølere (altså fysisk mindre)?. 🙂
har selv en del af de bedre efter min mening Thermalright 120 ultra (x6800@3600 på 35/55 idle/max load @8,7 gb 800 rpm) Thermalright 120 ultra extreme(e6600@3200 på 32/45 max load@8,7db) Sunbeam Tuniq tower 120( X6800@3600 på 36/~57 @20 db@1500 rpm
Thermalright IFX-14 (ikke monteret endnu) (skal lige have en ny NB før der er plads til den på mit m-atx mobo) (G33 DS2R)
heatpipes og fysik størrelse (uden på) er langt fra alt... den skal kunne flytte en masse varme (heatpipes), og derefter skal de plader som sidder på heatpipes have så stort et areal som muligt... her er der ikke taget højde for hvilket metal den er lavet af... grunden til at Thermalright er så god er fordi den har så stort et overflade areal (lamellerne som sidder på heatpipes)...