DVB-C TV Tuner

Media Center d.  06. maj. 2008, skrevet af MadsAG
Vist: 452 gange.

MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 13:30:50
Svar/Indlæg:
5421/53
Hey.. Jeg har et stort problem...

Hvorfor #"¤!% er der ikke flere DVB-C TV-Tunere end de par stykker man kan være så heldig at finde :)?

Jeg vil vildt gerne ha' en TV Tuner, men da vi har TDC Kabel noget.. så skal man vidst have en DVB-C Tuner for at modtage digitale signaler..

Alle bud er velkomne!

Tak!
micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 15:57:57
Svar/Indlæg:
4120/115
JA det er virkelig et godt spørgsmål?
Og salget af DVB-T tunere grænser næsten til bondefangeri, da det ikke er noget man oplyser om når man køber sådan et apparat... Og man må antage at en meget stor andel, hvis ikke den største af fjernsynsejere ikke benytter gammeldags antenner, så er det da noget hø. ☹

Men det er da heldigvis noget der kommer mere og mere af, og mærker som NAD og Loewe mf. er da også begyndt at std. montere DVB-C i deres tv. Og der findes da også eksterne bokse rundt omkring, bla. Samsung laver nogle og du kan også købe dem direkte ved TDC og Stofa.
Og bla. FireDTV laver nogle eksterne til pc'en som kan "spille" MCE. 😉 Så det kan lade sig gøre, men det er ikke billigt!



MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 16:03:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#1 Tak for informationen.. Men jo.. Det skal helst spille sammen med MCE 😩

Damn you TDC! Brænd op af min klage!


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 16:19:19
Svar/Indlæg:
3907/73
#1

Ville så nok aldrig noglesinde invistere i en NAD skærm.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 16:40:49
Svar/Indlæg:
1814/48
Så vidt jeg kan se burde http://www.mm-vision.dk/produk... kunne klare opgaven og være på lager 🙂


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 17:47:23
Svar/Indlæg:
4120/115
#2
Det skal også lige siges at TDC's YouSee concept er jo et IPTV system som kører igennem din internetforbindelse, hvor du kan modtage hele din pakke igennem en boks fra TDC af... Det smarte kommer så nu, hvor TDC fra i dag af, tillader at man kan modtage YouSee direkte på din pc 😀 Og så er de jo lige pludselig det bliver interessant!!!

Det er dog i første omgang kun 16 kanaler, men lur mig om ikke hele pakken + tilvalgskanaler kommer med...
Jeg ved af gode grunde ikke om det kan snakke sammen med MCE, men det var da oplagt, hvis det var lavet sådan? Ellers kan det jo køre udenfor MCE applikationen!


Selvom det ville være fedt med det hele kørende på DVB-C, så bliver det eneste fremtidsformat jo nok internettet. Og da man aligevel skal have tuner/dekoder, for hver klient, så bliver det jo nogenlunde det samme antal bokse og dekoder kort, man skal have fat i, under alle omstændigheder 😉


EDIT:
Så må man bare håbe på der er båndbredde nok, hvis der er over 1 million (x antal tv hos hver kunde) der abonnere på den løsning 😉


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2008 19:07:38
Svar/Indlæg:
648/5
#5 Fiber er løsningen, det spiller bare :yes: