Computeren starter fint og smutter ind i BIOS. Jeg kigger lidt på det, og ser at den sagtens kunne se alt mit hardware.
Jeg indsætter Vista dvd'en og venter. Fint, den starter osv, og er ved at installerer Vista.. Ca. 75% færdig og den genstarter. "Under Installationen genstarters computeren flere gange" Fint! Men...
Det er noget med at der kan være problemer med at installere vista på nforce chipsets, hvis man har mere end en ramblok i bundkortet. Efter install skulle der ikke være nogen problemer.
#4, Det er nu heller ikke bios der laver rav i det. Tag nu bare tre ramblokke ud og så skulle det køre. 😉 Og så bare smid dem i igen når du har fået det installeret.
Okay. Det var mærkeligt... Efter et par driver installationer bedes jeg genstarter.... okat, fint. Det starter op i BIOS og skal trykke F1 før Vista starter. 😐
Microsofts styresystemer har altid været lidt mystiske på nogle områder ;)
samme med XP.. nogen gange kan man have en fandens god reinstall, andre gange er man nødt itl at formatere og installere 4 gange for at den vil.. ender med at de ikke tror på en til sidst når man skal ringe ind og registere sin xp home edition :P (og jo den er fandeme lovlig!)