chk disk problem

Diverse d.  07. maj. 2008, skrevet af pete45
Vist: 261 gange.

pete45

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2008 20:44:43
Svar/Indlæg:
284/89
Hallo, jeg har et lille problem med chk disk. Hver gang jeg starter min computer, kommer chk disk frem og vil kører en scanning af min main disk. Det har stået på 3-4 dage nu, og den har skam også fået lov 3-4 gange til at kører scanningen.

Men alligevel kommer den igen uden hver opstart. Disken har aldirg før haft problemer af nogle art.

2 dage før denne "fejl", eller hvad man skal kalde det, begyndte at dukke på, havde jeg en nødslutningen af min computer (you know, holder power inde endtil der slukkes).

Disken er en 160gb maxtor disk, den har da nogle år bag sig i brug, den er delt i 2 - et til windows xp og et til alt andet.

Er detr nogle der har oplevet nået lign.? eller en som har et tip til hvad der kunne være årsagen og evt hvorledes jeg så kommer udad problemet ? 🙂
Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2008 21:16:20
Svar/Indlæg:
1248/70
Hent et disk-testprogram fra Maxtor og undersøg din harddisk (der er med rimelig sikkerhed fejl på din disk, men sommetider kan programmerne fra producenten reparere disken med godt resultat, men under alle omstændigheder ville jeg hurtigst muligt tage backup hvis dine data på den aktuelle disk er vigtige for dig.

Og som svar på dit sidste spørgsmål: så, ja jeg har oplevet noget lignende hvor jeg løste problemet som beskrevet ovenfor, uden garanti for at du også kan gøre det samme, jeg har nemlig også oplevet at fejl på en harddisk var uoprettelig.

--------CB

pete45

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2008 21:48:56
Svar/Indlæg:
284/89
ok... lyder ikke godt :'-( er min main disk, så alle dokumenter mv ligger derpå, godt nok ikke på selve c drevet, med på d drevet. Men det er jo samme disk 😩

men så går jeg da lige igang med backup 😀

og så må jeg se om det kan lykkes mig at redde disken 😕

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2008 12:18:35
Svar/Indlæg:
781/56
Henrik få de vigtige ting brændt ud på en CD/DVD hurtigst muligt, så er de i sikker hvis disken skulle give helt op.