Nu ved jeg ikke lige hvor meget volt jeg skal gi den for at komme op på de 4Ghz. Men når konen har fået tæv og ungerne er lagt i seng (kl 16,30 idag, måske tidligere 🤡 ) så skal jeg lege lidt igen.
der er meget stor på de E8400 min løber også 4GHZ på auto vcore en ti vider,men bundkort/bios/psu/ram har også en det med det at gøre 😉 og ikke mindst køling
ja men for meget NB,gir også dårligt oc med E84/8500/QX9XXX 😉 så omkring 1,55v skulle være nok. og så er vand køling,nok lidt sjover her i sommer varmen 😉
Jeg har leget lidt mere med det hele, den kæmper lidt imod. Den er dog mere stabil nu ved 4,05 Ghz, har givet mere volt til cpu og NB. Rammene kører auto på timings nu, men de bliver sgu noget mere slappe. Jeg roder lidt videre. :yes:
I stedet for at starte min egen tråd så fortsætter jeg lige den her. Har siddet og leget med min egen E8400 her til aften og jeg kan simpelthen ikke få den til at køre højere end 400fsb (3.57Ghz).
Jeg synes jeg har prøvet alt: Selv at sætte ram, ram på auto, hæve volt på cpu og lige meget hjælper det. Bare jeg sætter fsb til 410 vil den ikke en gang boote bios og jeg skal resette på MB.
Jeg ved at jeg har haft den til at køre 4Ghz (444fsb) lige da jeg fik den, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde (prøvede dengang at hæve til 450 og så gik den kold og så kom jeg fra OC indtil nu).
Dit bundkort har ikke nogen multiplier...det er kun cpu der har. Med E8400 skal multi stå på 8 eller 8,5. Hvis den står højere end den cpu'en har vil det ikke køre.
Ok, så har jeg et helt andet problem.... jeg kan ikke finde hvor jeg kan ændre multiplier. Hvis jeg kigger CPU-Z så står CPU-multiplier til 9 som standard uden jeg har ændret noget.
Multi skal ogsaa staa paa 9, ved ikke hva #18 snakker om..
Den "nemmeste" maade at komme over det punkt er at tage alle settings fra en ende af, hvis den ikke gir noget, saa tilbage som den stod og videre til den naeste. Det kan vaere et helvede at finde ud af hvad det er der brokker sig.
Noxon, det er desværre også det jeg har haft gjort. Prøvet at hæve ram, ændret fsb til 410 = død. Hævet volt, ændret fsb til 410 = død. Jeg ved snart ikke hvad jeg mere kan ændre på?