Hard disk problem

Diverse d.  08. maj. 2008, skrevet af Andersmaten
Vist: 237 gange.

Andersmaten

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2008 21:20:40
Svar/Indlæg:
8/2
Goddag d'herrer.
Jeg har investeret i 2 styks Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB diske, hvilke jo både er billige og indeholder meget plads. Det var meningen at jeg skulle smide dem i min nyindkøbte NAS-box.
Jeg får smidt diskene i box'en og prøver derefter at installere firmware, ganske normalt. Installationsprocessen stod stille i omkring 16 timer, og jeg besluttede at skrive en mail til Synology, som har fremstillet min NAS.
Næste dag svarede de tilbage at de ikke rigtig supporterede Samsung diske, eftersom de oftest ikke var kompatible med deres systemer.
Okay, han skrev godt nok at det på ingen måde var sikkert at dette var tilfældet. Jeg skulle prøve at hive diskene ud, formatere dem, og smide dem i NAS'en og prøve at installere firmwar'et igen.

Nu er så mit problem.
Jeg har forbundet de 2 diske i min spand, hvilket er ganske opdateret med nutidens hardware, men den kan ikke finde diskene i "Computer".
Jeg kører Vista 32-bit Ultimate, desuden.
Det mærkelige er at jeg kan sagtens finde diskene i BIOS'en og også i Enhedshåndtering. Men jeg kan ikke formatere dem derfra.

Jeg fik at vide af en ven at der havde været en lignende artikel herinde for ganske kort tid siden.
Nogen der kan pege mig i den rigtige retning? Jeg har brugt tid på at lede, men det er ret så uoverskueligt, og jeg ville sætte stor pris på en hjælpende hånd :)

Desuden så er diskene købt hos Getmore A/S, så jeg kan vel godt droppe returretten :)
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2008 22:14:52
Svar/Indlæg:
792/52
Du skal vel bare tilføje dem inde i diskhåndteringen ligesom på XP. På XP er det inde i Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration ->Diskhåndtering. derinde giver man de nye diske et drev bogstav og så kommer de frem inde i Denne Computer.

bullerfnis

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2008 22:16:30
Svar/Indlæg:
71/9
Har du prøvet at trykke start og højreklik på computer, og administrer. Derefter diskhåndtering.
Derfra skulle du kunne formatere m/m (ok en der var hurtigere end mig)