Det er svært at råde dig, for hvis du har op til 2000 bananer, så er der meget at vælge imellem. 8800GT, 8800GTS (512Mb), og så 9800GTX. I nævnte rækkefølge yder hvert kort lige en tand bedre, end det der står før i rækken. Men det er altså ikke syvmile-skridt af forbedring, vi taler om. Har du lyst til det bedste single-gpu-kort lige nu, så er det 9800GTX. Vil du gerne have et rigtig godt kort, hvor du får virkelig meget for pengene, så er det 8800GT. Og mellem de 2 er der så 8800GTS (512MB). Der er også 9600GT, som også yder fint, men ikke helt kan følge med, i ovenstående selskab. De 3 førstnævnte vil (så vidt jeg ved), alle kunne spille alt hvad der findes af spil i øjeblikket. Angående at du har læst at RAM ikke betød så meget, så har jeg også læst det (I et PC-tidsskrift der havde en gfx-artikel). OG ! Det er altså lidt noget vrøvl. Når vi er oppe i den her klasse kort, må jeg klart anbefale 512Mb. Tror teksten skulle forstås derhen, at (f.eks) havde man valget mellem et 8500GT 512Mb og 8600GT 256Mb, så skulle man gå efter gpu-ydelse (I det viste eksempel ville det så være 8600GT). Men de kort du har mulighed for, kig på, der ville det virkelig være et selvmål, at lede efter et med 256Mb RAM. Og til sidst, så er der jo en (ny) generation på vej..... Men hvad pris-niveau de får, og hvordan de yder, det ved jeg ikke endnu.