jep, jeg har såmænd sadt og undret mig over hvad det vildeste discount system ville ende med at blive. Så jeg har besluttet mig for at starte en post hvor folk kan komme med deres ide`r
Der er lige et par retningslinjer så man ved hvad man går efter:
men jeg ville dog nøjes med et 8800 gt og så spare resten da man får omkring 1000 mere points i 3DM06 ved ET 8800GTS og måske 2-3000 ved et 8800gt sli ... så hellere spare pengene hvis det skal være penge/ydelse system !!
Phenom systemet ser interessant ud, det kunne være sjovt at prøve. #2: Det det de to 8800GTS ser ud til at væren end and, de er ikke hos itbutikken, men de er hos computersalg.dk til ca 1370kr. Man kunne også tage 2x9600GT til 1800kr.
#12: Godt system. Minder om det min bror har. Dog ville jeg nok lige smække et 9600GT i til 900kr. Og psu skulle nok være VX550 da den kun koster 480kr.
#13 Ja, men nu er det osse ca. 1 1/2 månede siden jeg bestilte tingene, så der er sikkert sket noget med priserne siden. Men jeg var da alligevel imponeret over hvad det kunne lade sig gøre at bygge for så få penge.
Anyways. Forventet OC på CPU fra de 2.5GHz til omkring 3.5GHz. Ellers er der vel ikke så meget at sige, ud over at jeg er gået kr. 38,- over budgettet.
#19 Ja, det er det. Han sidder jo og gamer på livet løs, og når man tænker på hvad mange af os herinde bare giver for et bundkort, kan man godt se at pris og ydelse ikke følges ad når man tænker high-end systemer.
#20: Jeps... ofte er det sådan at man reelt påskønner det "mindre" fordi det nemt og ofte kan køre tingene bedre end forventet... modsat når man virkelig langer penge ud så kører det ringere end forventet 😀
Det er da vildt nok så meget computer man kan få for pengene nu om dage, den første rigtige muskel maskine jeg havde kostede 20k... en fin gammel p3-800mhz med 128mb ram 20gb hdd og det sindsyge geforce 256 ddr... det var self med skærm og det hele men stadigvæk mega dyrt, når man tænker på at nogle af de stumper der bliver spyttet i de her maskiner er temelig high-end stuff...
Det er da fladt nok det mobo jeg fandt i 1# ikke kan levere varen til procesoren... det er sku en brøler de lige fik lavet sig der...
kom nu med nogle flere forslag det kan ikke passe der ikke er flere der har spekuleret over hvad man egentligt kan få sig for en rimelig sum penge af spændende nye stumper.