Nu er det sådan at jeg har både Z5500 og Creative X-FI Extreme Music.
Jeg bruger lyden med de kabler som følger med, og via en optical kabling.
i spil:
Højtalerne spiller KLART, bassen er god og du har flere valgmuligheder medhensyn til hvordan DU kan lide lyden er. Basfyldig eller diskant(ved at skrue ned for subben)
Du kan vælge Stereo, Stereox2(hvor baghøjtalerne også spiller) også "channel x6" hvor, hvis der er surround så spiller den i alle højtalerne.
medhensyn til bassen så kan den godt blive mudret, men det er KUN når du skruer mere op end 50% på pulten. Under det, så er der ingen mudrethed og lyden er skarp.
Musik:
igen har du valget mellem hvor mange højtalere som spiller, bassn osv er den samme.
Hvis du hører meget heavy skal du dog sørge for ikke at have for meget bass på(under 50%) og hvis du er til techno/andre bass tunge numre. så kan du bare fyrer op under den, uden problemer.
Det skal lige siges at ligemeget hvor meget du skruer op. ja så forvrænger højtalerne IKKE, det er en umulighed i de 2-3 år jeg snart har haft dem, har de virket fejlfrit og de lyder ligesom nye(en af mine venner har lige købt sættet, derfor kan jeg sige at der ingen forskel er)
Dog vil jeg råde dig til at købe et opticalt kabel sæt, det kan du gører ved at bruge en adapter, og lyden kommer igennem microfon stikket, du kan dog hurtigt skifte rundt hvis der er behov for det - fordi lyden bliver så meget klarer og bassen lyder mere rund, uden at "dumle"
Håber du kan bruge mine erfaringer, hvis du har spørgesmål. Så spørger du bare her, så svarer jeg hurtigt muligt.