søger hjælp til trådløsnetværk, for dummys

Diverse d.  13. maj. 2008, skrevet af BlackJack
Vist: 299 gange.

BlackJack
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2008 19:16:05
Svar/Indlæg:
50/16
Hej med jer, lige nu har jeg hos TDC internet over kabel, men skal have internet fra Sydenergi. Vi har kontor på loftet, og har med den løsning, jeg har nu, trukket et coxial kabel op til computerne. På denne forbindelse har jeg et trådløs net, til de bærbare. Da Sydenergi kom og istallerede boksen fik jeg en overraskelse, der skal et andet kabel til, øv.

Mit spørgsmål er så om jeg ikke kan tage den trådløse router jeg har stående oven på, og bare tilslutte den til boksen fra Sydenergi. Og så købe et netkort til den stationere.

Kan det lade sig gøre, er der noget bestemt kort til den stationere der er at foretrække frem for andre. Den trådløse router jeg har er en D-link 802.11g/2,4GHz (DI-524)

Håber på lidt hurtig hjælp fra jer gutter og gutterinder, det haster lidt.

Mvh Bjarne
Nemonic
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2008 21:44:52
Svar/Indlæg:
26/0
Hej...
Er lidt i tvivl om hvad du mener.... Altså du har 2 Internet forbindelser? Sydenergi og TDC?
Hvis du ikke har 2, eller har 2, skulle der ikke være nogen problemer i at tilslutte din nuværende router til sydenergi.....
Er det en medieboks du har fået sat op? Kører du noget TV over sydenergi?

Det er normalt altid en fordel at købe 2 ens produkter, altså d-link til d-link.... Der kan opstå konflikter med forskellige producenter, selvom det ikke er tit...

Har du tjekket om det kan nå med G teknologien? Ellers kan du prøve med en anden type router, evt. D-link DIR-615 eller storebror DIR-635.

Håber det hjalp lidt?

Det er svært at sige om G-teknologien har rækkevide nok, kender ikke jeres hus osv.


BlackJack
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2008 20:51:59
Svar/Indlæg:
50/16
Hej igen.

jeg har lige nu TDC og skal skifte til sydenergi. Jeg har flyttet den trådløse router ned i stuen og det ser ud til at virke, og jeg har fået købt mig til kort til den stationere. Det hele ser sådan set fint ud, men forbindelsen er ikke særlig stabil og den har ikke den hastighed som jeg får ind i huset 10/10. Det ligger helt sikkert i routeren.

Hvilken trådløs router kan i anbefale som er god?????

Lad høre fra jer :yes: