Trådløs Router

Diverse d.  14. maj. 2008, skrevet af Pungo
Vist: 248 gange.

Pungo
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 14:08:29
Svar/Indlæg:
781/56
Jeg står og skal have fat i en Trådløs router, helst en med et godt kraftigt signal.

Det skal vel næsten være en Linksys ikke? er det ikke nogen af de bedste på markedet lige i øjeblikket, budgettet ligger på en 500,- Men hvilken en skal det være, jeg har ikke den store erfaring med de mange forskellige routere derude, så lidt pointers ville være lækkert. Det er nemlig til et netværk jeg skal sætte op for en kammi.
foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 14:47:22
Svar/Indlæg:
1685/240
Jeg har ikke købt router i lang lang tid, men for et års tid siden skulle man have Linksys WRT54GL.

Den kunne opdatere Firmware (noget linux baseret eller så noget) og mange laver tredjeparts firmware, hvor man bl. a. kan ændre sendestyrken.

Sidder i øjeblikket med en WRT54G, og den klarer skærerne ganske fint. Der har vi haft En kablet PC, NAS server, 2 bærbare (trådløs) og en Xbox360 (trådløs) på samtidig, og ingen har mærket noget som helst til det, og der var fint signal på alle selvom de var spredt ud over hele huset.

Så Linksys kan jeg vamrt anbefale, og hvis du vil kunne justere dit signal så er det WRT54GL du skal have...

Jeg tror da den vil kunne dække dit behov...


Pungo
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 15:28:14
Svar/Indlæg:
781/56
Ok, nu er det ikke jordens største hus, det er et mindre 2 etagers rækkehus, og routeren bliver med al sansynlighed monteret i kælderen. Så mon ikke en WRT54G kan gøre det?


Thunder1969
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 15:34:07
Svar/Indlæg:
15/3
har selv en wrt54gl, og den er jeg meget lidt tilfreds med. faktisk så utilfreds at den er pillet fra. hastigheden var for lav stabilteten for dårlig. jeg ville gå efter nogen der kan køre deb nye standard hvis jeg skulle købe


betteberg92
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2008 15:35:28
Svar/Indlæg:
315/8
Jeg sidder med en WRT54Gl, hvor der smidt linux firmwaren på. Der er skruet lidt op for sendestyrken, men ellers køre den helt standart. Og her sidder der 4 computere på trådløst, en Wii trådløst, og en enkelt computere kablet. Desuden er vores printere også koblet til kablet.

Der har absolut ingen problemer været med den lige siden vi fik den, så jeg kan også anbefale den. Og jeg tror godt at den kan bruges i dit hus. Jeg sidder pt lidt over 10 meter fra routeren igennem to murstensvægge og jeg har rigtig godt signal.
Desuden har jeg en kammerat hvor routeren er placeret i kælderen, og den rækker fint i hele huset. Så det skulle ikke være noget problem at montere den i kælderen.

Så skynd dig at købe den. Den er bestemt pengene værd 🙂


Pungo
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 16:11:44
Svar/Indlæg:
781/56
Ok, og det med linux firmware er nemt nok at hitte ud af, hvis selvfølgelig det er nødvændigt at banke lidt op for sende styrken.


betteberg92
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2008 16:46:28
Svar/Indlæg:
315/8
#5 Det foregår bare som en normal firmware opdatering. Du downloader filen, uploader den til routeren, og genstarter routeren. Herefter er den installeret og der kører vist nok en guide, som sætte dit brugernavn og password.