Plads i Aerocool M40

Diverse d.  14. maj. 2008, skrevet af OneEighty
Vist: 280 gange.

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 16:03:27
Svar/Indlæg:
116/17
Hejsa
I forbindelse med at jeg skal have samlet mig en lille(fysisk størrelse) gamer computer :) Kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen kunne fortælle om det er muligt at få plads til såen et 9800gx2 i dette kabinet, eller evt. smide et link til et tilsvarende/lignende kabinet hvor der er plads nok i?
Indtil videre har jeg (næsten) besluttet at systemet skal se således ud:

Intel X3350
Asus P5E-VM HDMI
8 gb Mushkin XP-6400 4-4-4-12
9800gx2 (ikke sikker på hvilket?)
Corsair PSU (er ikke sikker på hvor mange watt den behøves?)
3x750 Samsung Spinpoint F1
evt den nye NorthQ Siberian Tiger, hehe....

Nogen som kan fortælle om dette er realistisk uden at skulle begynde på byg-selv at save kabinettet halvt op for at få plads til sagerne :)
CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 16:56:56
Svar/Indlæg:
4689/105
Der er plads til et ret langt grafikkort i det kabinet (ca. 28-30cm vil jeg tro), dog er det ikke et kabinet jeg vil anbefale. Det er for besværligt at rode med, og det bliver utroligt varmt.

Det her kabinet er meget bedre: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Det er så også dyrere, men jeg har fortrudt at jeg ikke købte det i stedet. Det er bygget som et tower, men det er meget lille. Det er helt klart en bedre måde at opbygge et kabinet på, og det er meget nemmere at arbejde med. Airflowet i det kabinet er også utroligt godt selvom det er sådan et lille kabinet. Det skyldes at der er så kort mellem de 2 blæsere, og det skaber en luftstrøm mellem dem. Har set en test hvor de har brugt en plexiside, og har sendt røg igennem, og man kunne tydeligt se flowet var utroligt godt. Du kan bare læse tests af kabinettet, det er blevet rost alle steder.

Det gode ved der SilverStone er også at det er plads til en ordenlig CPU-køler. Det er der ikke i M40.

EDIT: Lad da vær med at spilde penge på HDMI-versionen af det bundkort. Det får du jo ikke brugt alligevel.

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:06:52
Svar/Indlæg:
116/17
Okay, ja det kabinet ser også udemærket ud må jeg sige. Jeg vil lige læse lidt omkring det :) Men du mener nok der skulle være plads til overstående system der i eller hvordan? Hvis, så tror jeg at jeg dropper min cube-idé, fordi der er en del ting man skal tage højde for når man skal samle sådan en samtidig med at det skal være rimelig high-end. :)
Tak for et godt svar iøvrigt!

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:12:24
Svar/Indlæg:
4689/105
#2 Det skulle kunne være i det TJ08. Der er jo ingen HDD-ramme der kan støde mod grafikkortet, så der skulle være over 30cm plads i det til grafikkort.

Det der også er træls med sådan en "cube" er at det er bredt. Jeg føler næsten mit M40 er større end mit CM690 fordi det fylder så meget på bordet. Det der er godt ved TJ08 er også at det er smalt som et tower (ca. 20cm), og det gør virkelig at det ikke ser stort ud. Det bliver hellerikke svært at montere noget i det kabinet, for bundkort-pladen kan tages ud, og det gør det meget nemt. Så det hele skulle nemt kunne være der.

Dine harddiske skulle hellerikke være noget problem, der er jo 4 pladser til det. De diske udvikler jo ikke meget varme, så der sker ikke noget ved at et par af dem sidder ved siden af hinanden. Hvis du ikke vil have de skal sidde ved siden af hinanden, kan du købe noget så du kan sætte den ene i en stor drevplads.

Den PSU jeg nok ville vælge til det der er en Corsair HX620. Den skulle have rigeligt med power til det.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:24:25
Svar/Indlæg:
4689/105
Skal du egentlig OC det system?

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:46:22
Svar/Indlæg:
116/17
Jeg vil gerne rode med at OC, har ikke den store erfaring og jeg har ingen intentioner om at vold-clocke noget, har læst at CPU'en ikke skulle kræve den store indsigt at clocke :) Da jeg skal til at studere til sommer ville jeg egentlig bare have noget som er bare en smule fremdtidssikret, da SU'en nok ikke rækker til opgraderinger :)
Men havde regnet med at med en smule vejledning og råd herinde fra kunne jeg vel nok få lidt extra ud af den, eller hvordan?

hot_fifty

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:47:55
Svar/Indlæg:
900/20
8GB ram :'-(

Tror det bliver alt for varmt i den kasse med 3 x HDDs og det voldsomme gfx. HVad skal du bruge sådan et vildt gfx til?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 17:57:47
Svar/Indlæg:
4689/105
#5 Ok, hvad bruger du pc'en til? Hvis du bare bruger den til spil vil det nok være en idé bare at købe en dual-core. Dem får du nemmere op i hastighed, og de bliver ikke så varme. Der er alligevel ingen spil i øjeblikket der kan udnytte en Quad-Core.

#6 Jeg tror det bliver ikke noget problem i TJ08, hvis det er det du mener. I M40 tror jeg ikke den vil gå. Det er ikke til at få et ordenligt airflow i det kabinet.

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 18:04:08
Svar/Indlæg:
116/17
Jeg skal bruge det til at spille på :P Ved ikke om det er overkill, altså som sagt vil jeg egentlig gerne bare have et system som kan klare det meste cirka 2,5-3 år frem pga. jeg kommer til at være på SU, jeg har godt læst at 8800-serien GT/GTS er bedre price/performance mæssigt. Men I længden er et 9800gx2 vel mere holdbart end et 8800GTS eller hvordan?

Jeg skal bruge den til spil, film samt studiet. Jeg starter på datamatiker uddannelsen, så jeg vil gerne have en PC som er hurtigt og behagelig at sidde ved :) Mht. til CPU, hvis man får fyret et mindre overclock op på den CPU vil den så ikke yde mere end hæderligt i spil? Og set lidt ud i fremtiden, er det så ikke et udemærket valg med quad eller hvordan?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 18:40:17
Svar/Indlæg:
4689/105
#8 Hvis din pc skal holde i så lang tid er Quad-Core nok det rigtige valg. Det varer nok ikke lang tid før de fleste programmer understøtter det.

Et 9800gx2 skulle nok godt kunne holde et par år, så jeg vil tro det er et godt valg, du skal bare købe en af de helt billige modeller der ikke er fabriksoverclocket osv.

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 19:44:08
Svar/Indlæg:
116/17
Okay, ja det var også det indtryk jeg havde at quad var det rigtige valg :) Jeg har fundet et Gainward hos Compumail til 3329,- det tror jeg at jeg snupper, det er da et forholdsvis anerkendt mærke og prisen er jo også udemærket :)

Tak for hjælpen :) Det var godt jeg ikke fik investeret inden jeg skrev herinde, så var jeg nok endt i problemer :)

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 19:47:26
Svar/Indlæg:
4689/105
#10 Ja det er bedre at få købt noget ordenligt fra start af, end bare hurtigt at købe noget lort. Køber du sådan en NorthQ Siberian Tiger til CPU'en?

OneEighty

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2008 20:08:32
Svar/Indlæg:
116/17
Ja, jeg regner med at købe NorthQ Siberian Tiger, jeg havde ellers besluttet jeg aldrig gad vand igen :P Men efter jeg læste review af den her på siden, må jeg sige jeg har lidt fristet igen, installering lyder jo til at være problemfri, ingen risiko for lækage (pga lukket system) og så yder den jo også pænt godt ser det ud til, eller hvordan?

BTW bør jeg købe noget extra køling til chipsæt eller er et godt airflow nok, hvis man bare vil lave et "moderat" overclock? :)

CF

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2008 22:27:56
Svar/Indlæg:
4689/105
#12 Jeg ville bare tage en god luftkøler i stedet for den køler. Chipset behøver nok ikke mere køling

CPU-køler: http://coolerkit.dk/product.as...

Mosfet (tror ikke det er nødvendigt, men måske for en sikkerheds skyld): http://coolerkit.dk/product.as...

Chipset (hvis du vil være på den sikre side): http://coolerkit.dk/product.as...