Tjah. Den test beviser jo meget godt, hvad de fleste af os har sagt i lang tid. Omvendt, hvis man bare skal have vand til sin mølle, så er den jo perfekt. Om end ikke andet, så er det fair med mig, hvis andre måler alt i FPS og benchmarks. Men det der er vundet ved en quad vs. dual, er marginaler og nok ikke noget der kan måles umiddelbart.
Anywho...
Vedr. 'Crysis' og Quads. Næh. Det er som sådan fair nok, at spillet ikke kan udnytte en Quad-core, det skal nok komme. Men oveni dét, så er det sgu lækkert, at kunne spille et spil som 'Crysis', og uden problemer ALT+TAB'e, sig fra applikation til applikation.
Behovet skal være der, hvis man skal udnytte en Quad-core. Og selv hvis spillet er CPU-begrænset, så kunne det ikke rage mig mindre, om jeg gamer med 60+ FPS eller 300+ FPS, jeg kan alligevel ikke se forskel.
Næh. Dér hvor jeg kan se/mærke forskel, er når man arbejder med 8+ layers i Photoshop, med RAW-filer og kører med en helvedes masse previews. Man kan mærke det i Premiere og After Effects.
Men der er vel heller ikke nogen der har sagt, at en dual-core sucks til spil? For så er de sgu ikke for kloge 🤣
Det er jo bare dual vs. single -core, debatten om igen. Er behovet der, så gå efter en Quad. Er det der ikke, så køb dig en billigere dual-core, og smæk et lækkert grafikkort på. Så går man ikke galt i byen 🙂