STORT problem

Diverse d.  16. maj. 2008, skrevet af Kendazh
Vist: 305 gange.

Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2008 21:34:28
Svar/Indlæg:
41/16
Hej Folkens

Jeg har, efter længere tids overvejelser, netop købt en ny bærbar. Valget faldt på en Acer Extensa, som jeg håber at blive glad for.

Jeg har netop startet den op, men synes ikke det kører helt gnidningsfrit.
Hver gang computeren starter op, kommer der 2 DOS-programmer/vinduer op, som ikke forsvinder igen. I den ene står der "c:windows\system32>c:\windows\RUNXMLPL.EXE".
I det andet står der ikke noget, men vinduet har en overskrift, hvor der står "c:\windows\system32\defrag.exe".
De står bare i programlinjen, og der sker intet før jeg selv lukker dem.

Der ud over kommer der også en irriterende "bar" frem midt på siden. Den stammer fra det program der hedder Acer-Tour, der startede op første gang computeren startede. Den ville køre 25 punkter, men kom kun til punkt 2 før det stoppede, så der bare stod 2/25. Jeg fjerne programmet Acer-Tour, men selv baren bliver ved med at være der, og den går ind foran alt. Den forsvinder heller ikke ved at jeg genstarter.

Kan I hjælpe mig med at få disse problemer til at forsvinde? Eller skal jeg simelthen bare geninstallere?
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2008 21:36:20
Svar/Indlæg:
10398/435
start - kør
skriv: msconfig

find tingene under startup og slå dem fra 😉


paxis
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2008 21:50:40
Svar/Indlæg:
229/77
#1 det burde kunne stoppe det! DOS boksen kunne tyde på der var en fejl i programmeringen


Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2008 22:09:25
Svar/Indlæg:
41/16
#1 og #2 Jeg har netop prøvet. Umiddelbart kan jeg dog ikke finde nogle af programmerne der inde.

Har I andre forslag?


Kendazh
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2008 22:48:11
Svar/Indlæg:
41/16
#0 Netop som jeg ville til at geninstallere, begyndte "baren" at tælle igen, og efter 10 min. havde den nået 25. Nu virker det hele som det skal. Det var åbenbart alle de programmer der skulle installeres, den stod for.

Men tak for rådene.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2008 00:33:41
Svar/Indlæg:
5891/423
1 Fejl: Du købte acer
2 fejl: Du bestilte en Acer bærbar (eller endda gik ned i butikken)
3 fejl: Acer fungere ikke ordenligt, kun bøvl med det....


😛


Sedl
 
Overclocker
Tilføjet:
17-05-2008 00:51:06
Svar/Indlæg:
260/3
Et stort et af problemerne med "mærkevare" notebook og stationære er netop de er fyldt med alt mulig skrammel software som i prøve og jeg skal komme efter dig versioner.

Feks. Acer tjener en lille skilling ved at fylde din nye Comp med noget du ikke vil bruge eller i hvertfald ikke vil bruge penge på , Prøveversioner/reklameversioner ,og mange hopper jo i med begge ben og betaler

Har det selv sådan at når der står Trial et eller andet Norton / Office osv. så er jeg stået af.

Nu du har problemet så gå i Tlføj/fjern programmer og smid alt ud du ikke har brug for ,
er det norton eller andre "viruser" søg på Google og du finder sikkert et "Removal Tool"