SKal lige tilføjes, at jeg godt forstår at folk kan lide de Quads.. har da også selv haft en, og det skal heller ikke forstås somom man har købt katten i sækken. Men er man gamer, og skal man ikke tonse tunge renderinger eller køre flere resource krævende programmer, så er der ingen grund til at smid penge efter en quadcore. Så hellere smide de ekstra kroner ik et godt GFX og en lækker mus. Samtdigt kan man spare lidt på elregningen ^^.
Alle de servere jeg har med at gøre via jobbet, er enten single eller dualcore.
Single (Celeron af en art) er lidt filserver ting, uden den store belatining. Evt lidt streaming, og det klare den perfekt.
De sidste 3 er webservere. med noget i til med 500 sites på hver- Her er den ene med 2xP4 baserede Xeons, den anden er 2 x P3 af en art og den sidste er så en nyere Dualcore Xeon Conroe basseret. Min pointe er... at vi af en eller anden grund, bare skal overdriv :P
VI skulle i stedet tvivnge dem som laver vores spil og programmer, til at programmere lidt bedre, så de ikke krævede alle de resourcer. For heælvede... Min Telefon har flere Mz og ram end min første PC?!?!? :)
bare se hvad man tilsidst kunne hive ud af den 100Mhz CPU der sidder i en PS1!