Det kan du selvfølgelig have ret i.
Hvis nu #0 vil installere en "Linux From Scratch", vil forøge sig med "Slackware" eller nogle af de andre kommandolinje-distributioner, har han/hun jo ikke andre muligheder - men fordelen er så, at der kan opnås en boot-tid på ~10 sekunder.
Som nybegynder vælges der sikkert noget som f.eks. openSUSE, hvor den grafiske YaST2 altid er ved hånden. Selv hvis din X-server går ned, og du behøver at bruge en terminal til at konfigurere/fejlsøge/-rette, har YaST2 en simpel grafisk brugerflade.
Med Linux har brugeren 100% kontrol over sin computer. Det har man ikke med Windows.
Noget jeg personligt finder særdeles anvendeligt er, at jeg har 4 skriveborde, som jeg kan skifte imellem - jeg kunne også vælge at have kun ét eller f.eks 16, alt afhængigt af min måde at arbejde på og/eller mit humør.
Noget andet er, at hvis jeg har brug for et program, som jeg ikke har installeret endnu, finder jeg det i min pakkehåndtering og installerer det, mens jeg arbejder med noget andet.
Når det så er installeret, kan jeg åbne det og bruge det med det samme - UDEN at skulle genstarte min computer.
#Twilight
Hvis du vil forsøge dig med Linux, skulle du prøve en af de mange Live-CD'er, der findes. Download en .iso-fil > brænd en CD/DVD som 'image'/billede og boot din computer med den i dit drev. Du kan så se, hvordan Linux fungerer. Du kan så gå på nettet, du kan lave noget kontorarbejde, og når du så er færdig, tager du mediet ud af drevet og slukker din computer, og intet er skrevet til din harddisk.