Halv død computer

Diverse d.  18. maj. 2008, skrevet af Piebringer
Vist: 395 gange.

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2008 19:47:27
Svar/Indlæg:
573/81
Lige nu sidder jeg med et problem eller faktisk 2. Jeg har lige haft installeret Service Pack 3, og så siger den så at jeg skal genstarte, og det gør jeg så. Så ser jeg lige inden den lukker ned at et eller andet med en "You should not see me" ting. Okay den anden ting er så at når jeg prøver at genstarte min computer looper den bare i restarts. Det eneste jeg kan gøre er at starte den er fejlfri-mode, hvilket sucks. Men nu vil jeg så gerne have at min computer sletter alt og gør at den er lige så god som ny(Ligesom når man køber en ny computer er der intet på den). Men jeg har så ikke den der Windows XP cd til at geninstallere tingen. Så ville jeg høre om der er en anden måde at gøre det på. Jeg har nemlig prøvet den der f10 recover ting når computeren starter men det virker ikke særlig godt.

Håber i kan hjælpe mig
MVH Piebringer
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:01:51
Svar/Indlæg:
5421/53
Derfor man samler sin egen computer.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:04:42
Svar/Indlæg:
639/66
Det er Microsofts måde at tjene knaster på...

De bygger et OS der kører sig selv i sænk og tjener så kassen på nye licenser...

Ej gas til side...

Ved du hvad MSCONFIG er og hvordan du bruger det?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:05:34
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad er det da for et lortesvar ??

du kan bestille en ny windows CD fra MS hvis du dit originale certifikat liggende et sted. Det er måske klistret fast på computeren.

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:17:08
Svar/Indlæg:
573/81
#2 Jeg kender meget lidt til det.

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:24:58
Svar/Indlæg:
437/24
Det nemmeste at gøre er hvis du har en it butik i nærheden, smut ned og hør om de ikke har en XP cd de kan lave en kopi af, bare find ud af om det er SP1 eller en SP2 så du får den rigtige version. og så installer med den, så skal du bare ud og hente driverne. eller hvis du kender en der har en XP cd liggende du kan låne eller lave en kopi af kan den også bruges.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 21:57:27
Svar/Indlæg:
639/66
4# ok, det virker til at der skal rent held til at få den maskine til at starte med det windows igen, så sørg for at tage backups af ALT der er vigtigt på den computer INDEN du begynder at rode med en masse!

Jeg er slet ikke sikker på om det her overhovedet kommer til at virke, og hvad resultatet ender med at blive... Men her er et par ting jeg ville prøve:

1. Prøv og instaler servicepack 3 igen fra den fejlsikrede tilstand.

2. Prøv om du kan nedgradere til servicepack 2 igen hvis overstående ikke funker

3. Slå alle de programmer der starter op sammen med windows fra inde i MSCONFIG mens du kører i fejlsikret tilstand ( bare post tilbage hvis du skal have et screenshot hvor du kan se hvad jeg mener ) men prøv først med de servicepacks

4. det funker stadig ikke? prøv med en omgang drivercleaner og regcleaner

5. Tillykke det virker igen / ud efter en ny xp cd (godt du tog backup)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Bare for at gøre det klart så er der altid en chance for at du simpelthen ikke kan gøre andet end at formatere din computer og ligge windows ind igen, når du prøver på at fikse et smadret windows....

Udover det så er der også en chance for at overstående råd kan gøre det hele endnu værre...

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2008 22:00:57
Svar/Indlæg:
573/81
6# Hvordan nedgradere man den til SP2?

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 22:07:31
Svar/Indlæg:
639/66
ok har lige googlet lidt på det og det virker til at være en one way street det med at opgradere til servicepack 3 :'-(

Men gode nyheder, læste også at du kan bruge systemgendannelse til at starte windows op som det kørte før du lagde SP3 ind, du skal bare huske hvornår du gjorde det og så finde en tidligere dato du kan loade ind igen 8)

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2008 22:13:22
Svar/Indlæg:
573/81
Det er så det som der også er weird ved min computer. Når jeg prøver de der gendannelse dato-thingy så siger den bare et eller andet med at den ikke kan og så annullere den bare. btw mange tak for hjælpen :)

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2008 22:23:49
Svar/Indlæg:
639/66
er der slet ikke nolge af dem der virker?

prøv punktet før SP3 og så det næste punkt efter det...
hvis det heller ikke virker så prøv med det første oprettede punkt du kan finde... ellers så er jeg også ved at stå på bar bund medmindre der er nogle der gider google: system restore error

http://bertk.mvps.org/html/err...

Bare det første link aner ikke om det er noget i den stil du er på udkig efter for at få de gendannelses punkter til at virke...

Piebringer

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2008 22:28:02
Svar/Indlæg:
573/81
Jeg må sku bare prøve mig frem ^^

tak for hjælpen alle sammen

EDIT: Jeg kan slet ikke trykke på nogen dato.. DET ER GREEAT
EDIT: Så nu har jeg fået det fixed og den er tilbage til SP2 :)

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
19-05-2008 05:34:02
Svar/Indlæg:
1106/30
#1 seriøst du skriver så mange lorte svar, du faktisk være end mig. er ideen ikke han skal have hjælp?.

fat nu lidt, at der er mange folk som ikke engang gider tænke på, at samle en computer, men bare skal have noget lort som virker.
godt ske du stadig er en teen, går med bøjle,spiser på burgerking, køre på scooter, og høre pop musik. men folk er ikke LIGESOM DIG, og guskelov da.

hvaså den dag du skal have hus, bygger du så også selv? eller er du ikke så skarp mere ? ....
----------------------------------------------------------------------------------------------

du burde kunne få fat i en recovery cd. feks vis det er en Dell computer kan du ofte ringe eller mail dem, og du vil få sendt den anden vej.

Mr_Mice

Overclocker
Tilføjet:
19-05-2008 08:09:34
Svar/Indlæg:
38/4
#0 Du starter op i fejlsikret tilstand så afinstalere du SP3, fandt denne her på en side omkring SP3.
www.komputer.dk/crosslink.jsp?...
Prøv at læse det igennem, tror det kan afhjælpe dit problem ?
Lad os hører om det hjalp ?