Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2008 08:27:36
Svar/Indlæg:
469/83
Ja nu står min søde SU jo og hober sig op på kontoen og så er det jo på tide at opgradere.. Mit P965 DS4 og min 6300 kan slet ikke klare mosten længere.
First of all.. det er 100% sikkert at jeg anskaffer mig et 9800GX2. men læste noget med 6pins og 8 pins et eller andet sted (kan dog ikke huske hvad jeg læste om det da jeg havde travlt) men kører lige p.t. med en Corsair TX750.. så vil gerne vide om der skal investeres i ny PSU eller om den kan køre med det kort.
Og så kommer vi jo til det spændene :D.. motherboard og cpu
Det store spørgsmål ved cpu er jo i mit tilfælde.. Core2Duo eller Core2Quad.. Det er til en gamermaskine der også bruges til Filmredigering, photoshop osv (på novice niveau ;) )
Sad mest og tænkte på at købe en C2D E6850.. men skulle landet ligge sådan at en Quad ville være bedre vil jeg gerne høre forslag til hvad der bedst kan betale sig at købe indenfor det
Der bliver selvfølgelig oc'et det der kan, men det vigtigste for mig er en hurtig cpu, ikke et højt oc.
Og så er der jo motherboardet..
Der er det sådan at jeg har et Gigabyte P965 DS4.. det virker egentlig som et godt motherboard.. kan ramme de 500fsb osv selvom jeg tvivler på det bliver nødvendigt hvis jeg anskaffer mig noget som helst med en multiplyer omkring 9
anyways. hvis jeg skulle have et nyt motherboard (må gerne argumenteres for og imod om jeg bør købe nyt) så vil jeg gerne høre en masse forslag og hvorfor jeg lige bør vælge det motherboard og det chipset
mht ram bruger jeg 2x1024mb Corsair Dominator pc8500.. så de burde jo heller ikke lige sætte en begrænsning mht overclock.. evt kunne der købes et sæt mere af dem ?
Mvh DamO_oze