PSU tænder ikke

Diverse d.  19. maj. 2008, skrevet af Jay
Vist: 549 gange.

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2008 12:23:53
Svar/Indlæg:
193/54
har lige skiftet CPU køler på min CPU, ingen ben i det, men nu vil min PSU ikke tænde hverken ved hjælp af knappen på kabinettet, men heller ikke ved hjælp af at "hot wire" den direkte i atx stikket, det skal lige siges at den har stået ~14 dage uden at blive brugt, fordi jeg lige skulle tage mig sammen til at bestille CPU køler, men tror da langt fra det er derfor..

det er en HPU-1N200 psu, som følger med i et Hiper HMC 1k53A kabinet :

http://www.hipergroup.com/Engl...

nogle ideer til hva der kunne være galt? skal lige siges det har virket før, og har som sagt kun stået i 14 dage imellem
Pungo

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2008 12:38:00
Svar/Indlæg:
781/56
Nu kommer det obligatoriske spørgsmål så, har du husket at tænde på stik-kontakten? / kontakten bagpå PSU / er ledningen sat i, osv osv osv.

Hvis ja, kan du så høre nogen svag summen eller nogen lyde fra selve PSU hvis du stikke øret tæt på den. Har du prøvet at skrue den fra hinanden og tjekke om en eventuel sikring i selve PSU Skulle være gået.

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2008 12:45:33
Svar/Indlæg:
713/74
nogle psu'er kræver et lille forbrug inden de kan starte op så prøv lige at smide et par blæsere på. og prøv igen

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2008 13:40:21
Svar/Indlæg:
193/54
#1 yes yes, der er tændt, en lille led på mobo lyser op når man sætter atx stikket i

#2 der sidder harddisk og cdrom drev det burde kunne gøre det ik?

har lige prøvet at sætte bundkortet over i min stationære, og der starter det heller ikke op, så kunne tyde på det er røget sig en tur, men derfor undrer det mig stadig at jeg ikke kan jumpe psu'en, måske der er tale om en kollektiv "gå i tu" af motherboard og psu?