Her kommer lige nogen lamslående sandheder!
Jeg har lige fået to stks Celeron D 347 hjem. Den ene har jeg købt hos PC-Huset, og den anden har jeg købt af CoffeeCan her fra siden! 🙂
Jeg prøvede så at smide den fra PC-huset i først, og monterede min sprit nye køler samt mit super seje kølepasta 😀
Jeg smed den så op på omkring de 4.5Ghz og gav den 1.5Vcore... den gik fint osv. og CPU var kun 31 grader idle 😐 hvilket jeg synes var en ekstrem forskel i forhold til at min gamle 352'er var omkring 45 grader idle ved den hastighed og den spænding 😲! Nåh men jeg testede så CPU'en lidt og fik den vidst op på en 5.4Ghz ved 1.6Vcore... eller også var det 1.65Vcore, hvor den forøvrigt aldrig blev varmre end 37 grader idle 😀
Nåh, men jeg besluttede mig så for at smide den fra CoffeeCan i, men så at der stadig sad lidt rester af kølepasta på, og da jeg ikke har noget til at fjerne det med tænkte jeg at jeg lige så godt kunne plan slibe den fra starten af... så det gjorde jeg! 🤣
Nåh, i med dyret og så ind i bios... den lå ved 1.5Vcore og 4.6Ghz da den bootede op, hvilket jo var meget fint, så jeg booter op i windows og ser at den er 50 grader idle 😲 WTF!?
Jeg giver den så 1.65Vcore og smider den op på 5.1Ghz og booter op i windows. Nu er den 53 grader idle 🤣
Jeg beslutter mig så for at se hvad den kan, og jeg fik den faktisk til at køre 5.6Ghz, men kunne kun validere den ved 5.58GHz eller sådan noget... rimelig pænt til at starte med må man sige, da min nuværende rekord er 5612MHz! 😀 Så bare vent til den får 1.7Vcore, så skal i se løjer 😎 (Den blev btw 57 grader idle ved 5.6GHz min 347'er).
Ud fra det kan jeg jo så konkludere, at hvis man får en Celleron D der ikke er varm, så clocker den dårligt lol!