hvor lang tid for en rma ?

Diverse d.  20. maj. 2008, skrevet af kennetz
Vist: 662 gange.

kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 13:24:32
Svar/Indlæg:
549/118
hvor lang tid skal man have tålmodighed med en rma? sendte mit defekte bundkort ind til midtdata for 2 måneder siden..er ikke sket en dyt endnu
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-05-2008 13:27:13
Svar/Indlæg:
15982/637
3-4uger max (produkt afhængigt). Derefter grib knoglen og ring - ikke noget med mails det dur ikke.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 13:27:18
Svar/Indlæg:
8555/439
max 14dage ellers ring til dem 😉


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 13:28:23
Svar/Indlæg:
549/118
det er et gigabyte bundkort..tror sku jeg ringer til dem..


zight
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 13:28:25
Svar/Indlæg:
69/13
Har du prøvet at ringe til dem og rykke for det ? nogle gange skal de have en los i røven før der sker noget.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:24:03
Svar/Indlæg:
2823/238
gigabyte bundkort bliver vist repareret i Dyskland 😛

Men 2 måender er AL for lang tid, du har vel forhåbentlig prøvet at kontakte dem ang det her noget før???

efter 14 dage skal du rykke dem, med en frist om at vist det ikke er klaret inden for yderliger 1 eller 2 uger, så kræver du handlen annuleret eller få leveret et helt nyt bundkort.

Hvis de nægter kan du så klage til forbrugerstyrelsen.


Trals
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:24:38
Svar/Indlæg:
472/115
sidst jeg havde et gfx til rma hos midtdata ventede de på at der kom et nyt af de gfx hjem som jeg havde men det endte med at jeg skulle ringe og rykke efter det også kunne jeg selv vælge hvilket graffikkort dog med same chip jeg ville have.. synes det var ok service fra deres side..

så ja ring da til dem det sker der altså aldrig noget ved : )


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:43:50
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg ved ikke, hvor I får alle de der tidsintervaller fra. Der står intet i forbrugerloven om et specielt ugeantal. På mit arbejde (Radio&TV i Føtex) plejer vi at sige maks 21 arbejdsdage. Det svarer altså til 4 uger. Men reelt hedder det sig vist "ingen for rimelig tid". Det er altså en definitionssag, der går ud på, hvilken relavans/position produktet har overfor kunden.

Men jo - de andre har da ret i, at det nok er en god ide at ringe ind efter en tre ugers tid for lige at få en status.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:48:44
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg fik det fra en dame inde hos forbrugerstyrelsen....

tror at det efter nærmere eftertanke var rykke skriftligt / mail på det,efter 14 dage at ringe ind gør heller ikke noget.

efter en lille måneds tid skal man så give dem en frist på en uge eller sådan noget.
efter den uge skal man så bede om at få handlen annleret, eller om at få leveret en ny tilsvarende vare...




Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 16:27:36
Svar/Indlæg:
8555/439
Såfremt producenten ikke findes i den ovenstående liste over producenter som yder direkte reklamations håndtering. så har du herunder mulighed for at oprette en reklamationssag hos os. Du skal være opmærksom på at såfremt du opretter en reklamation hos os, hvor der er direkte håndtering, vil der kunne gå op til 14 dage længere med behandlingen af sagen.
sådan skriver MIDT-DATA 😉


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2008 17:37:37
Svar/Indlæg:
1214/62
#0 MIDT-DATA er også nogle svin hvad RMA-sager angår, mit Halo 3 stoppede pludselig med at virke, ikke nogen ridser eller noget. Sendte det retur, men gu fandme om de ville bytte det. Gik over i den lokale FONA og sagde "Hej mit Halo 3 det duer ikke, har fået det i fødselsdags gave af mine bedsteforældre i Jylland, men de har smidt bonnen væk." Ekspedient: "Vent lige et øjeblik jeg snakker lige med importøren". Snakke snakke snakke, "ja det er fint, så det er mellem dig og mig? Ikke noget med kunden? OK godt, fint, tak."

"Værsgo her har du et nyt spil" 😀 😀 😀 😀

Sgu nice nok service af FONA


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 17:46:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#10 Jeg syntes bare det er trist af snørre firmaer med god service.. Så hellere sætte en pind i hullet på dem der ikke fatter hat..

Det er jo netop det forkert du gjorde.. Du støttede netop deres "Vi bytter ikke" politik.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 18:27:36
Svar/Indlæg:
3485/76
okay lige passende emne, jeg har sendt min NorthQ 1000watt til rma hos dataworld, sendte først en mail for at høre ad efter en 2uger tror jeg, så fik ejg svar på at være tålmodig, jeg sendte en til, fik intet svar, sendte to ydeligere stadig intet, ringede ind et par dage senere og fik a vide der havde været sygdom, jeg ringer så igen idag og for at vide jeg ikke står i systemet 😲 😐 ikke min rma nummer, mit navn eller min ordre nummer kunne han finde, på trods af at i den første mail jeg sendte sendte jeg oplysningerne i og der skrev de at min PSU var sendt til reperation. han mente dog at kunne huske mit navn (jeg hedder noget "specielt") så han bedre mig om at ringe igen i slutningen af ugen og så skulle han gerne ha fået nogen pakker tilbage han havde sendt ind og at det kunne være en af dem var min 😕

jeg tænker lidt, er jeg ved at blive røvrendt her eller hvad? ☹


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 18:53:00
Svar/Indlæg:
2823/238
#12 han sku snakke? hans navn er sgu noget af det mærkeligste jeg har hørt til dato.

Han er lidt shady imo.


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:10:50
Svar/Indlæg:
3485/76
#13 hvad fanden snakker du om? 🙂 det giver max ingen mening det der 😀


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:19:10
Svar/Indlæg:
5600/32
Tog lidt over 2 måneder for mit Gigabyte bundkort at blive byttet. Men det skal også en tur til Holland..
Det var hos Proshop, men det var ikke dem der var sløve.


kennetz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:34:57
Svar/Indlæg:
549/118
så har jeg sku fået svar fra dem..det gigabyte bundkort jeg afleveret kostede ca 1200kr..de tilbyder mig nu denne model istedet Gigabyte iX38 🙂
jeg skal bare hente det hos dem..det er sku da okay
men men jeg er nu blevet glad for mit asus striker 2..og desuden er det nye med ddr3 :'-(


Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:41:04
Svar/Indlæg:
1214/62
#11 Jamen jeg kontaktede dem jo og Microsoft osv. og de kunne ikke hjælpe. SÅ tænkte jeg fuck da det, sgu lige meget 🙂


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:45:15
Svar/Indlæg:
2823/238
#14 hvad fanden snakker du om? 🙂

Du siger at han sagde at du havde et specielt navn... derfor skrev jeg:"han sku snakke? hans navn er sgu noget af det mærkeligste jeg har hørt til dato."

😛


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:13:46
Svar/Indlæg:
3485/76
#18 😛 du ved jo ikke hvad manden hedder 🙂


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:24:04
Svar/Indlæg:
2823/238
Det tror jeg godt jeg ved. 😛


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 22:55:36
Svar/Indlæg:
3485/76
🙂 hvem er det måske så var 😛 ikke fordi jeg fik fat i hans navn 😀


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:02:24
Svar/Indlæg:
2823/238
etellerandet, ILGOY!


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:12:07
Svar/Indlæg:
3485/76
😛 tror du det ham der sidder i rmaen? ham har jeg vist godt modtaget en mail fra med min rma 😛


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:19:23
Svar/Indlæg:
2823/238
på mig lader det lidt som om det er et 1 mandsfirma... så det ved jeg ikke helt.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:22:28
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har sendt nogle RAM til RMA lige før pinsen om onsdagen.. de havde dem fredag (memoryC i Irland) Jeg havde et nyt sæt RAM om tirsdagen med posten.. og det var altså pinse søndag og mandag... SÅ hurtigt kan det gå

vil sige, at Compumail er nok blandt det bedste sammen med proshop til RMA... det er helt vildt så gode de er 🙂


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:42:08
Svar/Indlæg:
3485/76
#24 ej jeg ringede derinde idag og der var en dude der tog telefonen og man kunne høre en masse adnre i baggrunden, han skulle så stille mig om til rma afdelingen hvor ham der sad ved rma var en helt anden der snakkede med nogen der stod ved siden af ham og spurgte ham om et eller andet. tror der er et par stykker der. lød sån.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:47:03
Svar/Indlæg:
2600/84
#25

er også helt nede med memoryC... de irlændere kan fanme finde ud af at sende pakker.

Bestilte et set ram en mandag eftermiddag, og havde dem onsdag morgen... hva sker der lige for det.
edit: og jeg betalte kun 37 kroner for fragt, som endda var mærket "careful"... haha


Punani
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2008 14:38:35
Svar/Indlæg:
82/24
Høhø. Jeg blev nødt til at sende mit Gigabyte MB til Tyskland, fordi PC Netto gik konkurs ☹ og det var endda samme dag mit mb døde :'-(
Nå men, det tog 7 dage fra afsendelses dag til modtagelse :yes: at det så lige tog mig 4 dage at få svar fra tyskland er en anden sag, men de får nok osse mange mails.

Man kan være heldig.


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2008 14:58:04
Svar/Indlæg:
3394/170
PRC-Data brugte 1 dag på RMA...

Det blev sendt, dagen efter blev det testet defekt og så sendte de et nyt.. Super 😀