Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 13:48:52
Svar/Indlæg:
1268/80
Hej, jeg ville hører om der er nogen der har forstand på forsikringer, indbosforsikringer vedr. en ELfejl.
Vi har pt. nogle elektrikere fra et firma som er ved at skifte alle eltavler i det boligkomplex jeg bor i. Det drejer sig om 186 lejligheder. Så omkring 186 tavler.
Der er så sket en fejl i monteringen, af en af elektrikerne i en opgang til 6 lejligheder. Self elmonterings fejl kan ske.
Det resulteret at i min søsters lejlighed, blev der sat 400V til hendes 230V installation. Så til alle lejlighedens stikkontakter/lys var der 400Volt på i et vis tidsrum.
Der er så en del ting der ikke virker mere: bla. et 42" plasma tv, dvd afspiller, vhs video, strømforsyning til hendes bærbar, en stationær computer.
Hvis forsikring skal dække dette? Elfirmaets forsikring, eller min søsters indbosforsikring, da min far var over hos elfirmaet og lægge en seddel med det der ikke virkede/ og det der var været tænd/tilsluttet da det skete, skulle firmaet finde ud af om det var deres egen forsikring eller min søsters indbosforsikring der skal dække dette.
Jeg vil da helt klart mene at det burde være firmaets forsikring der skal dække dette, men hvordan er reglerne omkring dette?