ELfejl forsikringer, indbosforsikring

Diverse d.  20. maj. 2008, skrevet af Petter1979
Vist: 767 gange.

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 13:48:52
Svar/Indlæg:
1268/80
Hej, jeg ville hører om der er nogen der har forstand på forsikringer, indbosforsikringer vedr. en ELfejl.

Vi har pt. nogle elektrikere fra et firma som er ved at skifte alle eltavler i det boligkomplex jeg bor i. Det drejer sig om 186 lejligheder. Så omkring 186 tavler.

Der er så sket en fejl i monteringen, af en af elektrikerne i en opgang til 6 lejligheder. Self elmonterings fejl kan ske.

Det resulteret at i min søsters lejlighed, blev der sat 400V til hendes 230V installation. Så til alle lejlighedens stikkontakter/lys var der 400Volt på i et vis tidsrum.

Der er så en del ting der ikke virker mere: bla. et 42" plasma tv, dvd afspiller, vhs video, strømforsyning til hendes bærbar, en stationær computer.

Hvis forsikring skal dække dette? Elfirmaets forsikring, eller min søsters indbosforsikring, da min far var over hos elfirmaet og lægge en seddel med det der ikke virkede/ og det der var været tænd/tilsluttet da det skete, skulle firmaet finde ud af om det var deres egen forsikring eller min søsters indbosforsikring der skal dække dette.

Jeg vil da helt klart mene at det burde være firmaets forsikring der skal dække dette, men hvordan er reglerne omkring dette?
Lace

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:33:06
Svar/Indlæg:
2357/72
Meld det til din søsters forsikringsselskab, så klarer de den vel med El-firmaets selskab. Det er jo osse sådan man gør ved bilulykker.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:42:18
Svar/Indlæg:
2335/16
Har været ude for det samme engang det var dog kommunens folk der lavede fejlen og sendte 400V igennem.Det døede mit tv af og de måtte pænt erstatte det.
Det jo for første dem der laver fejlen og det er en udefrakomne ulykke/fejl så vil da nok mene det er det el firma der skal erstatte det.De forsøger jo at tøre ders fejl af på hendes forsikring,den holder jo ikke en meter.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:51:28
Svar/Indlæg:
3233/128
Det er elektrikerensforsikring der skal dække dette. Det kan dog være du skal skrive en skadesanmeldelse.

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 14:56:27
Svar/Indlæg:
1268/80
Ja det regnede jeg også med, men må lige vente på at søster kommer hjem, hun var vist lidt irriteret igår.

Hun måtte bruge et gammelt 14" til at se de unge mødre på, hehe
Fra 42" plasma til 14" stenalder.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 15:00:10
Svar/Indlæg:
1058/59
Det er elektrikeren / hans forsikring der dækker. Han også skal dække en evt. selvrisiko. For en god ordens skyld, kan du kontakte dit eget forsikringsselskab, det er ikke umuligt at din indboforsikring kan dække her og nu, indtil der er styr på det med hans forsikring. Der er jo ikke nogen tvivl om hvem der har skylden!

Nu hvor der kommer nye eltavler, så skal der føres jord frem, har de husket det, eller er der også kommet en fase på der 🤡

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 15:13:51
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Det er kan også være fordi at hun ser de unge mødre at hendes tv er futtet af. Så meget elendighed i et program kan virkelig hive tænder ud af selv det bedste tv 😛 🤡 😲

Ej det er klart det firma der har lavet fejlen der skal ordne problemet. Det er ikke din søsters forsikring der skal betale.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 19:15:18
Svar/Indlæg:
4089/252
Burde dette elfirma ikke bede folk om at slukke deres elektriske aperater i tidsrummet hvor der arbejdes på det?

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:14:00
Svar/Indlæg:
4230/89
#0 men som nogle af de andre har sagt, så er det helt sikkert elektrikker firmaet der hænger på den...
jeg har selv arbejdet hos en ellektrikker, hvor jeg sammen med min ansættelseskontrakt, skulle udfylde nogle papirer, der betød at alt skade jeg forvoldte mens jeg var på arbejde, skulle betales af firmaets forsikring...

og det er da min opfattelse, at dette er normen 🙂

#7 nej, man har slet ikke sat strøm til systemet mens der arbejdes på det, så det er der ikke nødvendighed for 😉

og man tjekker selvfølgelig sit arbejde før man sætter strøm til igen, 😉

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:59:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Det burde i bund og grund nok være Elektrikeren der erstattede det, men ellers plejer en indbo forsikring at dække overspænding osv.