Skal have mig et nyt bundkort til gaming og skal derfor være godt og stabilt til oc. har kigget på dette 750i chipset: MSI P7N SLI Platinum ( Hvis jeg kunne finde ud af at lave et hyperlink havde jeg gjort det...)
Synes det ser bedre ud end f.eks P5K/EPU fordi det har SLI og PCI Express 2.0!
Det har jeg så lige nogen spørgsmål til.
1: Giver bundkort med pci express 2.0 et mærkbart boost i ydelse samliget med de almindelige pci express x16 bunkort(når man bruger et 9800gtx pci express 2.0 f.eks)?
2: 750i har sli MEN kun en af pci express x16 portene er 2.0 betyder dette at det faktisk ville være spild at køre sli på dette bundkort da kun 1 af grafikkortene kommer til at køre optimalt.
Vil gerne have noget bang for the buck ud af min maskine og kan slet ikke finde ud af det med bundkort, så det ville være til stor hjælp at få lidt råd fra jer eksperter!
2 porte der køre x16 er bedre end 2 der kun køre x8, man får mere ud det når portene kører hurtigere. Hvis du har planer om i fremtiden at benytte SLI, så køb et SLI bundkort.. Hvis ikke så køb du dig bare et p5k, så er du godt kørende 🙂
yes, så er vi så langt. men skal lige have svar på et sidste spørgsmål giver pci express x16 2.0 bundkort et godt spring i performance samlignet med f.eks et p5k som ikke har 2.0? Regner med at købe mig et 8800gts 512mb eller et 9800gtx...