Jeg har betalt, men intet modtaget.

Diverse d.  20. maj. 2008, skrevet af peterpiper
Vist: 565 gange.

peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 20:22:59
Svar/Indlæg:
5/13
Hej.

Det er let at argumentere for at dette indlæg er fejlplaceret, men jeg synes specielt, det er vigtigt, at jer der handler igennem sitet, ser det.

Indlægget omhandler min "handel" med brugeren jaec. I SMS underskrev han med Jan, og jeg har senere hørt fra en anden, at efternavnet var Kristensen/Christensen.

Det er første gang, at jeg har prøvet at handle her på hwt. Jeg har for ikke så lang tid oprettet et indlæg vedrørende køb af en billig stationær computer, der skulle bruges som skakcomputer.

Sagen er den at jeg lavede en aftale med jaec her på siden, der herefter forsatte over SMS og telefon. Beløbet var så latterligt lille (500 kr. for den gamle stationære computer + 70 kr. for fragt), at jeg overførte pengene uden videre. Siden jeg havde telefonnummeret og tjekket, at der lå en adresse bag, så tænkte jeg, at alt nok skulle gå.

Sagen er den at flere uger efter har han intet sendt, selvom han har lovet mig flere gange, at han vil gøre det. Nu ligger landet sådan, at han ignorerer mig fuldstændig, når jeg kontakter ham. Hans mobilnummer er tilsyneladende oprettet i en anden persons navn.

Denne person kontaktede jeg på et andet nummer, men hun hævder, at hun kun ser ham af og til, og kunne ikke give nogen videre forklaring på, at jaec havde et nummer, der var registreret i hendes navn. Da jeg talte med denne person, så fik jeg ikke meget ud af det, selvom jeg fremlagde sagen som den nu var.

Hvordan er mine muligheder for at få pengene tilbage, som jeg desværre har flydende på hans konto? Alle forslag er velkomne.

Hvis nogen kender jaec / Jan, så er jeg meget interesserede i at høre fra jer.

Tak på forhånd.

MVH, Peter.



//Flyttet til diverse - Season88
dikkedar
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 20:40:57
Svar/Indlæg:
2/1
Kender ikke brugeren andet end af navn i diverse tråden, men det får en lille klokke til at ringe. Må lige tjekke op på mailen om jeg har handlet med ham før i tiden.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:41:10
Svar/Indlæg:
3162/326
Meld det til politiet, og sørg for de i det mindste sender et brev til ham eller lign. Ellers så trop op på den addresse du har fået - det er efter hvad jeg har lyttet mig frem til, klart den mest effektive metode. Det appellerer så snedigt til hans samvittighed 😉


Mvh. Mads 🙂


kennyboy
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 20:44:56
Svar/Indlæg:
25/4
Han ser ellers ud til at være en gammel rotte herinde, http://hwt.dk/userdetails.aspx...


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:45:15
Svar/Indlæg:
1906/25
570 kr er over bagatelgrænsen (500 kr), så du laver blot en kontoudskrift med din overførsel, og går ned til lokale sherif.

BTW: Det er sælgers ansvar at du får leveret din vare. Div. undskyldning går ikke i byretten.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:48:31
Svar/Indlæg:
576/62

#0
Nu kan eller vil jeg ikke kommentere direkte på den pågældende sag, da der jo som altid er 2 sider af en sag! Men...Det er altid både tragisk, irriterende og sk*de synd når sådan noget sker, gudskelov synes jeg ikke at det er så tit der er problemer her på siden.
Personligt så har jeg skrevet de brugere (læs sælgere) som jeg har handlet med ind i min profil, altså dem jeg har købt noget af og hvor handlen er gået efter bogen.
Det er faktisk kun blevet til et par stykker, hvor handlen ikke har været iorden.
Nu har jeg været mere eller mindre væk fra siden det sidste års tid, så listen er ike så uptodate som den kunne være, da der jo er kommet mange nye brugere til.
Det er super at nye brugere kommer til sites og derfor ekstra ærgerligt når man føler sig snydt på den ene eller anden måde.

hmm..anyway, jeg håber for dig at alt ordner sig (det skal det nok gøre) og at du ikke er blevet afskrækket fra at handle her på sitet igen.

mvh
Symbol aka Jesper


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:55:38
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg har handlet med ham før uden problemer overhovedet, så synes det lyder underligt at han pludselig gør sådan noget.. 😕


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 20:56:42
Svar/Indlæg:
5600/32
Og ja, han hedder Christensen til efternavn.


peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 20:59:25
Svar/Indlæg:
5/13
Okay. Har du stadig kontakt til ham (?), for jeg får ikke det store ud af det, når jeg prøver. Jeg håber naturligvis, at vi kan ordne det her på en ordentlig måde - det ville være til alles fordel.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 21:03:16
Svar/Indlæg:
5600/32
#8, Nej det er ved at være et stykke tid siden. Det var tilbage i september sidste år.
Det eneste jeg umiddelbart kan komme med, er mine personlige oplevelser med at handle med ham.
Men hvis han ser tråden her kan det da være det sætter lidt skub i ham.


peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 21:05:35
Svar/Indlæg:
5/13
#8: Lad os håbe det :)


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 21:08:35
Svar/Indlæg:
3565/372
Jeg har handlet med ham uden probs?


lugtehamster
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 21:12:24
Svar/Indlæg:
53/3
Hej har solgt nogle stumper til ham og har gode erfaringer med Jan. Jeg har sendt de oplysninger han opgav til mig via pm.


peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 21:25:53
Svar/Indlæg:
5/13
Tak skal du have #12.

Telefonnummeret du sendte er nøjagtigt det, som jeg har kontaktet ham på.

Men læg mærke til, at hvis du slår nummeret op nu, så står det i et andet navn nu. Tak for informationen og i øvrigt til alle jer, der har givet jer tid til at fortælle om jeres erfaringer osv.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 22:00:59
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg har også haft en vellykket handel med ham. Han var hjemme hos mig for at hente stumper. Det virker underligt. Men igen, jeg er også selv blevet snydt af Pimpf som andre også har haft gode handler med, så der er ingen garantier bare fordi andre har haft en god handel med en given bruger.


Svaage
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2008 22:28:02
Svar/Indlæg:
896/29
Det sker jo desværre ind imellem herinde.Vi kan jo kun advare imod det som du lige har.Jeg har selv en tråd om det samme http://hwt.dk/forumthread.aspx...


paxis
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2008 23:24:47
Svar/Indlæg:
229/77
Hva kan Admin ikke finde ham via IP adressen? Det er godt nok dårlig stil! Han burde bortvises fra siden, via hans IP Adresse!


PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2008 23:44:37
Svar/Indlæg:
763/46
#0 Trist at høre... Går ud fra at han ikke svarre telefonen?? Du fik vel ikke også en adresse på ham, og ikke kun tlf?? Hvis du har hans adresse eller lign. Så google, dgs og facebook ham...

Ellers få adressen af en af de andre der har handlet med ham.

Har selv kun positive erfaringer herinde fra (over 20 handler her)
Kan kun opfordre folk til at skrive i deres profil om hvem de har handlet med.

Så vi ungår denne slags.

Men det er desværre en typisk tendens i samfundet at et fåtal ødelægger det for flertallet :no:



peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
21-05-2008 00:04:44
Svar/Indlæg:
5/13
#17:

Ja, han er stoppet med at svare mig på telefonen også. Problemet består i, at det nummer jeg har brugt til at kontakte ham står i en anden persons navn.

MEN jeg har ved at tale med folk, der har haft tidligere handler med ham nået frem til den gamle adresse, som dette nummer stod i. Det er jo med meget stor sikkerhed den adresse, som han bor på i dag.

Jeg vil dog pointere, at jeg har nydt rigtig godt af denne side og dens brugere og forsat vil blive ved med at bruge den. Min opfattelse er stadig, at denne side er et godt sted at handle, og at jeg bare har været uheldig.


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2008 09:50:29
Svar/Indlæg:
1478/40


jeg har også før handlet med ham uden problemmer. men jeg har før oplevet folk herinde og andre steder, som er gået over til den "mørke side" :no: