alfa og omega er vel, hvor stor båndbredde du kan skabe til de ddr3 - det giver ingen mening at skifte over, hvis din fsb stadig ligger nede omkring 400 mhz.
Lige nu kører jeg 500mhz fsb med divider, så rammene render 800mhz ved 7-6-6-18, 1T .. Det giver et ok resultat i everest memory-bench, men man kan godt opnå lignende med gode ddr2 og stramme timings.
Det tror jeg da ikke, det gør Oo? Kører lige en test mere, når jeg kommer hjem i dag med 2T - synes kun jeg har set, at 1T giver det bedste resultat. Eller mener du, at jeg skal køre 2T og højere frekvens? Det bliver lidt svært, tror jeg.
"Should you opt for high-speed DDR3 on an Intel platform, then?
Our findings suggest that a 2GiB dual-channel pack of 1,600MHz+-rated DDR3 is only beneficial if you're able to ratchet the CPU's FSB way, way beyond 1.6GHz, because, otherwise, there's simply too much wasted bandwidth not being utilised."
- Altså er det for overclockere, der kører i omkring 450MHz FSB eller derover, ellers bliver den extra båndbredde ike rigtigt udnyttet.
Kan ikke se nogen fordel ved ddr3 endnu, man er jo stadig begrænset af fsben, her skal man jo i nærheden af de 600fsb før jeg tror ddr3 måske løber fra. (der er dog visse benchprogrammer der godt kan lide de høje mhz, men der er langt imellem de programmer i hverdagen)
Det skulle da være hvis man ville ha et eller andet bundkort som absolut kun kom med ddr3 support, så er der vel ikke andet at gøre.