stop dog ved de 15k+ og sats på aktie markedet med resten! det kan da give et positivt overskud! går det galt har du jo intet tabt som sådan. men ok op til dig 😉
kæft hvor har folk dog ondt i røven altså. gå dog ud og tjen nogen penge istedet for at køre på nogen der har taget et valg og har råd til det. hvis i havde ville i jo selv gøre det. luk så røven og bliv ude af mandens tråd hvis i ikke har andet at bidrage med 😕
topic: hvad med en dejlig 30' samsung? 2x9800GX2 en Q9450 med god vandkøling så du kan clocke den og få udbytte af dine 2xgfx og for alt i verden, lad vær med at smid penge ud efter ddr3 ram. det sku spild af penge.
hvis det var mig, ville jeg bruge max 12.500 kr. til et nyt system, og så sætte resten til side på en af de højrentekonti man kan få i øjeblikket.
om 1½ - 2 år, er der måske 15 - 16.000 så kan du tage 10.000 af dem og opgradere igen, og så 2 år efter igen, eller mere kan du måske spæde lidt til selv, og bruge yderligere 10.000 på en helt ny pc, for tredje gang.
Hvis altså alle pengene skal bruges på pc. Ellers kunne du jo tage på en fed ferie med familien - eller venner.
Der står du er 18 i din profil. Måske en bil ville være en god ide ...
GPU: 3x 9800GTX Minimum 4 GB DDR3 ram PSU:1200W CPU: QX9770 Raptor haddiske i raid 0 Blue-ray afspiller Skærm: http://www.eizo.dk/eizo/smpage... Bundkort: 790i eller noget i den stil :)
Sjovt som mange af jer bare fyrer alle maxextreeme modellerne af, der er jo INTET at hente i en X cpu hvis man ikke har kompressor køling, man rammer jo ca samme max som med en 9450 eller 9550 med normal god køling.
#14 En 20" skærm er da nitten til sådan et system, en 24" må være på sin plads, og så tag en model lavere af cpu uden X i navnet, jo ingen grund til ligefrem at smide penge væk... Grafikkort er fint.
De er stadig højre clocked end de normale. Desuden er budgettet på 25k så jeg giver ham bare ved han spørg efter. Om han skal xtreme overclocke eller ej er det hul i hoved at ville bruge 25k, men nu giver jeg ham nogle råd til, hvad han kan købe for 25k.
Han skal vente til næste måned, så han kan få de nye kort der kommer der. Det er sku da dumt at bruge så mange tusinde kroner på grafikkort der kun er top-of-the-line en måned endnu 😕
Han skal ikke have en QX-CPU. Kun hvis han har tænkt sig at OC sygt meget. Ellers er det sku bedre han køber en normal CPU IMO. Det man betaler for med QX-modeller er den oplåste multiplier, og den får han jo ikke brugt hvis han ikke OC'er.
#18 ej man det kan du jo ikke mene. har tanken faldet dig ind med en Q9450 og så god vandkøling så yder den pludselig langt bedre end en Xmodel og til fære penge 😉
#20 Lige præcis. Så bruger han en MASSE penge på noget han ikke bruger :no: Tænkt det syge vandkøling han kan få for de penge han sparer for sådan en CPU!!!
#0 Jeg vil give dig et råd. Snak med én af guruerne herinde, og få EN af dem til at guide dig. Det er bedre end at høre på vores lort 😉 Så bliver du hellerikke forvirret og du er 100% sikker på at få det der passer bedst til dig.
Jeg vil til hver en tid gå ind for hvad du siger, men med et budget på 25k kan han godt købe en xcpu, og har jeg sagt den ikke kan vandkøles? 😉
edit: Og står stadig ved DDR3 ram og 3*9800GTX.
Det kan godt være gt280 snart kommer, men så køber han da bare dem til den tid, han vil vel have den computer .nu. eller hvad?
edit2: En super gamer computer kan fås for 15k og derunder og 25k er fuldstændig absurt, men der er budgettet og jeg prøver bare at leve op efter det og bruge alle pengene.
Synes stadig du skulle kigge en EIZOs Flexscan series da de helt klart har den bedste kvalitet. Samsung er noget mainstream forbruger kan få godt af. Har selv CRT, sig hvad du vil, men har ikke fundet én skærm udover EIZOs der kan matche den billedkvalitet,
#29 det er ikke at ændre mening at sige at man ikke skal bitche over en der bruger 25k og samtidig sige man skal bruge pengene ordenligt ! du da vist mere provokerende der indirekte end jeg er !
#28 en 30' tommer koster 10k, så har du 15k tilbage til selve compen, men et stilfuldt tastatur, en god mus og ordenlig vandkøling overskrider man let 5k. så har du 10k tilbage, 4k evt for 2xgfx, 2k for cpu 2k for ram+mobo 2k til kabi, hdd og drev. sådan, der har du din fordeling.
Hvis du gerne vil slippe for at samle selv, og hvis du da ikke vil bevæge dig ud i vandkøling (du skriver ikke noget om det), så er det her faktisk en rigtig god computer til en god pris, knap 12.000: http://www.topdata.dk/product....
Du får ikke meget bedre ydelse end det, og mere koster det altså ikke. Og du kan sagtens få noget en del billigere, som kun er en smule dårligere, også på samme side. Og så er der masser af penge til skærm og den slags, og mere til. Og stadig mange penge til overs.
Hvis du absolut skal bruge 25.000 på en computer, så vil jeg sige, at du skal bruge hoveddelen på skærm, vandkøling, kabinet og den slags - de ting, der kan være fede i flere år. Bundkort, processor og grafikkort bliver forældet hurtigere, end du kan sige Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
Processor: Intel Q9450 (2 k) Skærm: Samsung SyncMaster 2693HM (4 k - kun) Bundkort: XFX/eVga nVidia 790i sli bundkort (vel 2 k ?) GFX kort: VENT til de nye kommer og køb 3 af dem! Ellers: 3 stk. XFX 9800 GTX Black Edition (7,5 k) lol Kabinet: Stacker something (omkring 2k) Ram: DDR3 something (2 k for 4 GB vel) PSU: Aner det virkelig ikke men vel noget på +1000W ;) - omkring 1-2k. HDD: 2x Raptor 15.000 RPM i RAID (3 k) Storage: 2x 750 GB Samsung F1 (1,2k)
i alt: ca 25 k så mangler du bare lige et par tusind til dit vandkøling - så er den der ;)
vand til 4,5/5K så er der til en varm sommer dag 😉 det var 5k,så er der 20 tilbage kabinet 2k 18 tilbage bundkort ca:1,5 og DDR3 ram er ved at være ned i pris,ca: pris 2k 2x1 eller 2x2GB
så er vi ned i 15,5k hmm 😀 cpu Q9550 ? kan tåle 12c mere en Q9450 😉 ca:4 k så er vi på den sikker side 😉 11.5 tilbage PSU 14/1700,-ca: 1000W PSU
#43 Det var nu mere din hovedrysten af at manden vil bruge 25K på en pc...men by-gones. Gider ikke skændes. Hvis jeg havde råd til det, ville jeg da osse fluks fyre min. 25000 af på en pc. Det er da superfedt, og giver en masse folk herinde lidt at tænke over. De fleste har jo siddet og skruet deres egen drømme-pc sammen...det er da fedt.