Forslag til køb/salg skabelon

Om siden d.  22. maj. 2008, skrevet af Lace
Vist: 695 gange.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 02:17:52
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg tænkte bare om det var muligt at lave en skabelon til købs/salgssektionen? Der er jo for det meste en hel masse standardoplysninger der er nyttige for begge parter, men de bliver tit glemt i farten. (jeg glemmer det i hvert fald nogen gange selv). Der er jo alle de sædvanlige ting, så som alder, stand, kvitt. og hvor varen befinder sig. Altsammen noget der bliver spurgt om utallige gange. Måske er det bare mig der er doven, men jeg synes nu det kunne være ganske rart. Er det helt hen i vejret eller hvad?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 02:57:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg tillader mig at være lidt "doven" og linke til et tidligere svar/tråd: http://hwt.dk/forumthread.aspx... 🙂

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 03:06:30
Svar/Indlæg:
2357/72
Mja...det var nu ikke helt det jeg tænkte på. Det var såmænd bare en skabelon man kunne bruge når man opretter en salgs eller købstråd, så man husker at få alle oplysninger med. Ikke noget med regler for dit eller dat, eller noget crew ellers skal blandes ind i. Jeg synes bare det kunne se godt ud hvis der var en vis ensartethed. 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 03:15:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Har du læst tråden, jeg linkede til, helt igennem? Jeg tænker her på #27.

Som regel, så skriver de fleste, de mest relevante info. Resten kommer hen ad vejen. Men af og til, så er der også "nye" brugere som opretter en køb-/salgstråd, og derfor nok ikke liiige er helt 112 % nede med, hvordan "vi" gør det hér på HWT.dk

Jeg er bestemt enig. Det er rart med ensartethed, da det giver et godt overblik. Men tråde er nu forskellige som folk/brugere er. Så det er derfor også ret individuelt hvordan man kører en køb-/salgstråd.

Som der står nævnt i tråden jeg linker til:

Køb:
List kriterier og pris.

Salg:
- Detaljeret beskrivelse af varen (alder, stand, kvittering?).
- Evt. billeder eller et link til billede af varen.
- Skriv kun i tråden, såfremt det er relevant info. 13-årige pubertetskommentarer, nej!

Generelt, så bunder det hele ud i, at folk bør tænke med hovedet og ikke ego'et. Køb/salg, er ikke stedet hvor man skal fremvise sin enorme e-penis, tilbehørsviden og ekspertise. OT frabedes i køb/salg, på samme måde som man ikke skriver:
"PØLSE!!! 😲" - i en tråd der omhandler problemer med BSOD. Det er ret så irrelevant, og bør i det store hele passe ind i trådens kontekst.

For at være helt ærlig? Så tror jeg det er et dødfødt korstog. Jeg kan sagtens følge dig, og jeg synes bestemt også det er en god idé. Men nu er nørder jo ret beset, bygget op på en slags 'Rasmus-modsat', og har derfor en eller anden inerverende trang til at "vise sig".

Så selv hvis man har en velorganiseret køb-/salgstråd, gives der hverken Stats- eller HWT.dk garanti for, at trådens forløb kan holdes i snor.

Du kan evt. smide et kig på DBA.dk, hvor kommentar-funktionen gør livet surt for nogle, men gør alting lettere for mange andre. Der skal altid sidde nogle p*khoveder og spille kloge (Guderne skal vide, at jeg selv er en af dem 😳), hvilket kun er til irritation for køber/sælger.

Som der også skrives i tråden jeg linkede til. Udvis netikette og brug knolden.

Så kommer man langt 🙂

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 03:24:00
Svar/Indlæg:
2357/72
Enig...jeg havde osse bare lige følehornene fremme...ikke ligefrem noget jeg gider køre korstog for.

Hhhrrrr....pølse! 😎

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 03:37:09
Svar/Indlæg:
23132/740
😛

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
22-05-2008 09:33:32
Svar/Indlæg:
880/67
men kan man ikke lave en sticky tråd eller noget til de nye brugere, som ikke er helt inde i vores metoder? 🙂

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 10:53:07
Svar/Indlæg:
1776/116
Det er vel blot et spørgsmål om at man gør lidt a la mobildebat..

Varen: *f.eks. NorthQ blablabla strømforsyning*
Alder:
Tilbehør:
Kvittering:
Stand: som ny
Billeder: et par links til billeder

Varen befinder sig i: Bynavn
Pris på vare/højst bydende over:

Yderligere information: såfremt der er noget der ikke falder ind under ovenstående.

Kan godt følge idéen i at det ville være smart nok med sådan en skabelon, så folk i hvert fald slipper for at spørge ind til det i løbet af tråden, så alt relavant information er samlet i #0. Tror bare problemet er at lægge sådan en skabelon så folk får øje på den, og bruger den. En Sticky i toppen af køb/salg topics ville ikke have særlig stor effekt tror jeg ikke.