Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2008 13:33:51
Svar/Indlæg:
4156/111
Hejsa HWT! Så blev det tid igen 😀
Jeg sidder med mit Asus Striker Extreme, som jo var med til at sikre mig en 2. plads i hwt OC konkurrence! Min daværende Celeron D 352 døde under en IHS operation, og jeg sidder derfor nu med en ny Celeron D 347! 😀
Det lyder jo alt sammen som om at der ikke skulle være nogen problemer, men!
Jeg kunne huske at jeg ikke havde ændret noget i BIOS siden dagen jeg lavede mit 5.6GHz clock, og BIOS var derfor indstillet til at give 1.65Vcore og køre 833MHz FSB (dvs. CPU'en ville starte op ved 4.8GHz). Dette synes jeg var lige lidt vel rigeligt at lægge ud med, da jeg ikke kender CPU'en endnu. Derfor besluttede jeg mig for at resette CMOS. Striker Extreme er jo så smart indrettet at det har en reset CMOS knap, men jeg var ikke helt sikker på hvordan den skulle bruges, og jeg gad ikke til at læse, så jeg brugte bare the old fashion way - pille batteriet ud, og smide det i igen efter et minut or so.
Fair nok, alle strøm kabler er sat til, bundkortet booter, men 3 sek efter det lille bib, og det er præcis det samme tidspunkt HVER gang, så fryser billedet, og der sker nada derefter... Herefter kan jeg så kigge på det lille fine smarte display og se at der står "TEST MEM". Sjovt, for det er nøjagtig de samme RAM jeg bruger som jeg brugte da jeg overclockede min Celly D 352 til 5.6GHz! 😀
Jeg har prøvet begge mine RAM stænger (kig profil) i alle slots, og lige meget hjælper det! Jeg har desuden testet at de stadig virker i min stationære, så de er på ingen måde døde! Så nu spørger jeg jer:
Hvad er problemet? 😀
*EDIT*
Jeg prøver at skaffe nogen andre DDR2 RAM for at teste om det ville virke den vej rundt 😛