Yes, får snart et 9800GTX hjem til min maskine. Men kan læse mig frem til at det er PCI-E 2.0. Kan der ske noget ved at smide det i en maskine der ikke er 2.0? Har et Asus M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series - det er jo en ældre bandit, så tror sgu ikke det har 2.0 - mobo - http://www.asus.dk/products.as...
Du kan godt proppe kortet i dit mobo uden problemer. Men der er en væsentlig del at hente ved 2,0 bundkort. Det har jeg da ladet mig fortælle ihvertfald 🙂
#4 der er tonsvis af scores som er meget bedre for CPU og GPU som ikke kommer til udtryk i GFX eller CPUscoren.... så som C2Ds multimedie-integrer osv. er jo pentium overlegent, ja helt revoulutionerende...
PCI2.0 er en opdateret og bedre port... men kan da altid få en god 3dmark-score med PCI1.1 - det er det jeg mener 🙂
Ja du har intet at være urolig for - det er ikk sådan at dit 9800GTX kommer til at køre med halv speed eller noget 😉
Jeg har haft mit 9800GX2 i et X38 board PCI-E 2.0 sammen med E8500'ern og der er nada forskel iforht. mit daglige kørsel med P35 PCi-E 1.0. Vi skal have graffikkort der er meget meget kraftigere før at PCI-E 1.0 er en limitation. Det er hele AGP 2.0 vs AGP 3.0 fråseriet om igen.
#8 der er forskel på at kunne køre max FPS og så ha et lavere bundniveau hvor FPS lige pludselig ikke dropper...
med PCI1.0 og mit gamle 7600GT kunne jeg IKKE køre LOTRO i max opløsning og eyecandy...det kunne jeg med PCI2.0 da jeg fik det..selvom mit 7600 kun var PCI1.0
ja ens egne erfaringer tæller mere i min bog end en fra toms som har brugt 1 time til 5 kort.
#8 7% overall så vidt jeg har kunnet læse...men ja hvad er det så lige 😀
Jeg kan så i samme tråd, gøre bemærksom på, at jeg har et Inno3D 7900GT til salg, med eftermonteret Arctic Cooling køler. Ingen drivercd, kvittering eller andet gøjl til - kun kortet. 400pp
I praksis er der ingen mærkbar forskel. Har lige skiftet alt mit grej fra et Intel P35 bundkort (PCI-E 1.0) til et nVidia 780i bundkort (PCI-E 2.0). Samme score: 12250 3DMarks (af 06 slagsen...)