Mini-ITX hjælp

Bundkort / CPU d.  23. maj. 2008, skrevet af UnderMiner
Vist: 329 gange.

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2008 16:02:43
Svar/Indlæg:
12/5
Hej,
Har følgende dele til et setup:
VIA EPIA SN18000G
GeIL PC2 5300 Dual channel ram, 4GB
NEC AD 7170S
Casetronic PW200M Strømforsyning
En gammel 40GB HD, ATA 133

Problemet:
Der er kun en ATA port på kortet og når jeg forbinder DVD-drevet og harddisken på denne, vil kortet ikke poste men; viser bare en sort skærm.
Så snart jeg tager harddisken fra, virker det fint men; så har jeg ikke noget at installere OS på. Har prøvet en smule med at installere på SATA men; det er ikke lykkedes (drivere osv.) og det er ikke det jeg ønsker at opnå.

Dette er prøvet:
CLR_MOS, batteriet taget ud
Alle jumper konfigurationer.
Boote med anden RAM
Boote med kun 1 RAM stick
Anden PSU
Andre kabler
Formatering af HD med "Active KillDisk"

Har andre haft/løst dette problem hører jeg meget gerne fra jer.

Pt kører jeg Windows XP SP2 fra et 2GB CF kort der kan sættes under bunden af MB'et men; det er på ingen måde optimalt.

- UnderMiner
simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2008 18:29:51
Svar/Indlæg:
358/92
Slave/master på harddisk/dvd-drev ??

Er de sat rigtigt ??

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2008 18:33:40
Svar/Indlæg:
12/5
jeps, det hele står rigtigt og hvis det skulle være tilfældet at de ikke gør, så virker det ikke noget af det 😉
Har som skrevet prøvet alle tænkelige jumper konfigurationer, også på HD/DVD men; tak for buddet på en indlysende men; alt for ofte overset, løsning

-UnderMiner

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2008 19:13:37
Svar/Indlæg:
358/92
Kan du ikke "slipstreame" SATA driverne ind på din windows-cd med N-lite.

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2008 20:53:15
Svar/Indlæg:
12/5
Har fået det op at køre på min HD. Tog CF kort og HD med om til en kammerat der har "kopieret" (ved ikke havordan) alt på kortet til min HD. Det virker og kan boote men; jeg kan ikke bruge mit DVD-Drev.

Takker for rådet om at "slipstreame" med N-Lite. For dumt at jeg ikke selv har tænkt så langt men; det er jo heller ikke SATA jeg vil installere på.

Tusind tak for al din hjælp og din hurtige respons.

- UnderMiner

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
24-05-2008 10:42:17
Svar/Indlæg:
2309/846
ofte ligger CF kortet på samme kanal som IDE drevene, så hvis ikke det er stillet rigtigt i BIOS så kan CF kortet blokere for dit DVD drev. Jeg har et Kontron board, og der kan jeg ikke bruge cd-drevet ( slimline der er permanent master ) hvis CF kortet sidder i.

T|Conan

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2008 10:46:44
Svar/Indlæg:
452/23
#5 Det skulle jeg også lige til at foreslå, det gør den i hvert fald på et kort jeg har af samme type. Dvs. et hvor der er onboard CF læser der er IDE kombatibel.

Mvh. Henrik