-> #0
Det kommer an på hvad du skal bruge skærmen til. Der er ikke den store forskel på de to skærme. Vi viser et lige dårligt/godt billede (synes jeg).
Hvis du er til gaming, så ville jeg anbefale dig at kigge på TN-baserede skærme. De har ofte en god responstid, men en gennemsnitlig farvegengivelse (det gælder samtlige af Samsungs TN-baserede skærme).
Hvis du er lidt "modig", og tør købe i udlandet. Så kan du evt. smide et kig på Acers AL2416W-skærme. Det bør, og jeg understreger bør helst ikke være modellerne der hedder noget alá "AL2416WB" (hvad som helst med kombinationen "WB"), da de netop er TN-baserede. De har dog et rigtig fint billede, især WBSd-modellen, der har DVI.
Anyways.
De andre W-modeller, kører med et VA-panel, og har en ret god farvegengivelse, lavt inputlag, god responstid, men døjer en lille smule med 'bleeding' (det er dog ikke generende). De tilbyder noget af det bedste, inden for det prisleje, og der kan selv Samsungs fesne (og alt for højt feterede - IMO) skærme sgu ikke følge med.
De ligger i samme prisleje.
Design? Det er en personlig sag. Jeg kigger mere på billedet på skærmen, end hvordan den ser ud, når skærmen er slukket. Men det er så bare mig.
Derudover, så bør du gøre op med dig selv, om du vil have en skærm med HDCP-understøttelse, da det ellers vil være umuligt at se købefilm i HD. I hvert fald. Det ville være et godt alternativ, især da de ikke kan købes herhjemme, da danskere åbenbart er glade for pangfarver og billige TN-paneler 😎
* Liste over modellerne med VA-paneler:
AL2416W
AL2416WAs
AL2416Ws