-> #0
Tro mig. Det er ikke blevet værre med tiden... *suk*.
<Disclaimer>
Jeg har ikke noget imod ordblinde og folk der generelt har sociale vanskeligheder (så er der ingen som bør føle sig truffet).
</Disclaimer>
Godt så.
Om man staver som en sparegris eller en ørn, så er jeg pissehamrende ligeglad. Som Tom81 siger, så er det tydeligt, at en majoritet af taste/tyrk-fejlene, skyldes ren og skær dovenskab. Det er simpelthen SÅ tydeligt. Og før folk med stave/skrivevanskeligheder begynder at knurre og krumme tæer, så er det ikke jeres evner jeg går efter. Det er dovenskaben.
Og nej. Det er sgu ikke kun ordblinde der kan lave fejl. Med den spam-rate jeg har, er jeg - med tiden - blevet ret god til at anvende "redigér"-knappen. Vi havde før muligheden for at rette direkte i et svar, via "community", men da det åbenbart virkede til, at folk ikke rigtigt kendte til den funktion, blev den flyttet ud i trådene, henover det enkelte svar.
Så burde det sgu ikke at være et problem. Men næææh nej. Folk er sgu stadig for dovne til liiige, at afse tid til at rette et svar/indlæg. Det er absolut ikke fordi jeg ligger søvnløs om natten over det, men det er sgu lidt irriterende at se på.
For mig svarer til det, at man sidder på en familierestaurant sammen med kæresten. I båsen ved siden af, sidder et par med en unge, der bare skriger og vræler i éet væk. I stedet for at konfrontere ungen, håber forældrene, at ungen bare lukker røven af sig selv og alle andre må så udholde den infernalske larm.
Jeg elsker børn, men jeg hader når folk bare er "ligeglade" på den måde. Jeg ville ikke tøve et sekund med at beskylde 90 % af taste/tyrk-fejlene i forum, for at være ren og skær dovenskab.
*Hold op med at piv, I ved det godt*
Man kan jo overse en fejl, det er hvad der kan ske. Det sker selv for vores korrekturlæsere i artiklerne. Men når man se ser en fejl, så retter man den. Det handler i bund og grund nok bare om, hvor meget perfektionist man er.
Pyha. Det var vist det. Jeg kan ikke rigtigt blive irriteret over, at folk kan have problemer med at stave. Men når det er folk man ved, sagtens kan stave, der bare ignorer sine fejl. Så bliver man sådan lidt *hrmpf 😐*.
-> Alle
MEN!!!
En ting der SERIØST kan irritere mig, er når folk skriver et indlæg/svar som dette:
Emne: GIGEMAGATERAPETAPROBZZ!!!!!!!!!!!!!! HAR BRUG FOR HJÆLP!!?!?!?!?!
Heyzan all gayz?!?!?!"!#"!#"! MIN COMP VIRKR IK VRÆLLL....... 🤡 🤡 🤡 plz somebdy få jorden til og stoppe og rotere, og hjlp maj med mit problem min verden ophøre at eksiztere hvis jaj ikke jeg kan fåp Limwre til at funke!"#!"!!!!"!!!"!"#!"#"!#"!"!!!!!!!!!!!!!!!!! 111111111111111111etetetetetetetete........prikprikpirkpirk"
Hva' fanden skal det til for??? 😐
Skriv da for pokker som en normal dansker.
Overhold forumreglerne (her tænkes på; #1, #3, #6 og #7), og gør dit skriftsprog letlæseligt. Også selvom du skal bruge 2 min. ekstra på at gennemlæse. Måske det, i sidste ende, blot er dem med skrivefærdighederne i orden, som bliver irriteret over fejlene... 😳