Lave en online Tvkanal om computerverdenen

Diverse d.  27. maj. 2008, skrevet af Miccim
Vist: 371 gange.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2008 22:58:36
Svar/Indlæg:
3233/128
Jeg har længe gået og tænkt på om der ikke var et marked for en online tvkanal som kun beskæftigede sig med nyheder i computererdenen. Lidt at Tv2 news. 🙂

Der er mega meget stof at tage af. F.eks. nvidia/ati kampen som hele tiden kommer med nyheder. Nyt hardware. Interviews med folk. Nye rekorder i OC. Økonomiafsnit som fortæller om ssd pris udviklingen m.m. 😉

Jeg er sikker på sådan en station ville få mange seere og den kunne sikkert nok løbe rundt for der er mange muligheder for at tjeme penge på reklamer m.m.

Fandtes den i dag ville jeg da ofte have den kørende i et hjørne af skærmen. 🙂

Hvad siger i? Kunne det, hvis man havde pengene til det, lade sig gøre?
RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2008 23:07:19
Svar/Indlæg:
880/67
ideen er god nok, men mon ikke der er nogen der har lavet noget i den stil allerede? - men hvis du er kreativ nok og har nogle gode detaljer, så kunne fu jo nok godt trække en sjat seere til? 🙂

sproget skal vel være engelsk, ellers vil man vel næppe få særligt mange seere?

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2008 23:07:26
Svar/Indlæg:
886/35
det ville sikkert godt kunne lade sig gøre.. :)

men hvordan ville niveau skulle placeres? nød eller menneske ? 🤣

- Philip

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 00:15:29
Svar/Indlæg:
4263/107
"BREAKING NEWS!"

Asus meddeler at de netop har produceret 1000stk P35 bundkort på mindre end 5 mdr.

RYD FORSIDERNE!!!!

😲 😀

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 00:36:38
Svar/Indlæg:
7111/480
kune være lækeret vis det var sådan noget 🙂

btw fenes der et program hvor man kan sene en lise af sine vidoe filer over nette som afspilning lidt lige som det du vil på en luket måde 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 01:20:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det ville være en særdeles fin idé. Men som der bliver sagt; hvor skal niveauet placeres? Hvem har ret? Indtægter fra reklamer? - Hvem bliver favoriseret? Skulle det være noget Youtube-agtigt alá TigerDirect?

Der er mange parametre at tage højde for. Sætter man niveauet for højt, så mister man de "lettere" brugere, og bliver udkonkurreret af nørder der selv kan finde sine info på nettet. Sætter min niveauet for lavt, virker man fordummende, og får en masse "spildtid", og mister reelt set de brugere, der i stedet - i ro og mag - læser sig frem til informationerne på 'Komputer for Alle' 🙂

-> #3

"BRÆKING NEWS!"

NoNig har overhalet Emillos i post-whore-count! Vi har en udtalelse fra de to duellanter, der forlod feltet for 180 IQ-point siden.

RYD FORSIDERNE!!!!

😲 😀

😛

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 07:37:49
Svar/Indlæg:
896/29
#5 😀 🤣 😲 😎

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 10:39:45
Svar/Indlæg:
3233/128
Det er alle gode input som man kan justere på. Man kunne jo have forskellige indsalg med forskellige niveauer.

Anyway, det koster jo en del penge at starte og det har jeg/vi ikke lige, men ideen er jeg sikker på ville slå an hvis nogen prøvede. 🙂

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 11:48:48
Svar/Indlæg:
886/35
#7 Man kunne jo starte med at lave en kanal på youtube og se om det overhovet er noget interesse i det :)

- Philip

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 11:59:37
Svar/Indlæg:
4230/89
#8 selvfølgelig er der da en interesse for det...
problemet er bare at det er en meget snæver målgruppe for sådan en kanal...

jeg kender mange som interesserer sig for computere, men langt fra nok til at de ville bruge tid på at se decideret tv omkring det...
faktisk tror jeg kun det er mig selv, og en af mine kollegaer, som i min omgangskreds ville benytte sådan en kanal...
hvilket jo giver meget få mennesker der ville benytte kanalen.

og for så at komme ind på det med niveauet som de andre snakker om,
så ville jeg fks ikke se det, hvis det var på en niveau som "Komputer for alle" eller andre IT-magasiner, for det er simpelthed for lavt til at jeg gider bruge min tid på det...

så jeg tror måske der vil være for få brugere til at kunne holde det profitabelt...

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 12:08:29
Svar/Indlæg:
2357/72
Der er da Pc-Klik 1 gang om ugen på 24 Nordjyske. 🤡 Der kan man lære at browse!

Idéen lyder spændende, men jeg tror ikke det lader sig gøre i praksis. Til at starte med vil der være en masse stof man kunne tage fat på, men man vil ret hurtigt løbe tør for materiale. Så meget HW kommer der altså ikke på markedet, og skulle man have alle nyheder med, inkl. konkurrencen mellem firmaerne osv., skulle der virkelig nogle proffer til at tage sig af det. De koster ikke gratis at ansætte!

Så medmindre man finder nogle virkeligt pengestærke bagmænd, (som sikkert ville have deres eget agenda), tror jeg aldrig det bliver til andet end You-Tube amatør-nyheder.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 17:09:42
Svar/Indlæg:
7111/480
10# vile være3 fint med You-Tube nyvoet men man kan jo tage et exsempel på youtube er der en anmerler der heder 3d gamer man han anmeler en masse så han får jo nok sent en del og han sender ud igenmen youube så det er vil fitn nok sted at starte så kan man jo hive fat i nolge senre og sige der er så og så mange der ser progamet og om i har løst til at spøte lidt i kasen 🙂

ELBO

Superbruger
Tilføjet:
28-05-2008 17:34:46
Svar/Indlæg:
363/26
0#, jeg tror nok en hel kanal, vil være lidt svær at få til at køre rundt 😛 .
Men et ugentligt program kunne da være en god idé.