Ny ekstern HD

Diverse d.  28. maj. 2008, skrevet af Jam The Man
Vist: 246 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 10:08:07
Svar/Indlæg:
976/138
Hey

Jeg er kommet til lidt penge og vil gerne have mig en ny ekstern HD. Jeg har i forvejen en My Book Premium fra WD, som jeg er meget tilfreds med:

http://edbpriser.dk/Products/L...

Jeg ville derfor gerne have en ny magen til, da det kunne se lækkert ud med 2 ens 500gb diske liggende oven på hinanden.
Men nu har WD jo udgivet deres My Book Essential 2.0, som umiddelbart kan det samme som den gamle Premium, dog uden at have FireWire. Forskellen ligger så lidt i designet og 400 kroner i prisen:

http://edbpriser.dk/Products/L...

Er der noget teknisk / performance der taler for at tage den "gamle" Premium frem for den nye Essential (ud over FireWire)?

PS. Hvis det nu skulle blive den gamle med FireWire. Kan jeg så have den ene, som er fat32 formatteret til min ps3 med usb og samtidigt se den på min computer gennem FireWire "forlængelsen" hvis jeg har begge sat til computeren i serie?
sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
28-05-2008 10:30:23
Svar/Indlæg:
504/116
Jeg kan ikke se at der skulle være noget teknisk der adskiller dem, går ud fra at det højest sandsynligt er samme diske der er i.

Jeg købte selv den gamle essential version og kan huske jeg at, udover firewire, gav man afkald på det software der var bundlet med premium. Så vidt jeg kan forstå vil det ift. eksterne HDD altid være forbindelsen (usb/firewire) der sætter hastighedsstandarden.

Så umiddelbart skal du tage stilling til hvor meget hastighed (overførsel via firewire) og det gamle design vejer mod prisen. Men hvis du kan leve med usb-fart så kan du med de priser forsøge at sælge den gammelt billigt og købe to essential 😉

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2008 17:34:24
Svar/Indlæg:
976/138
:D

Indtil videre har jeg jo klaret mig fint med USB2.0, og da jeg ikke PT har nogen FireWire port i maskinen er det jo ligemeget før jeg får det.
Tror det bliver den billige model så.

God ide med salg af den ;)