Som jeg ser på det er det et godt valg og nogen ram som clocker rigtig godt. Planen var at invistere i 4x1 gb da det bedst svarer sig rent økonomisk.
Selvfølgelig er der også andre ting i mit system som trænger til opdateringer b.la bundkort, harddiske osv. Men jeg prøver lige at smide mit system op her så kan folk jo komme med deres meninger.
Mit System:
Bundkort: Gigabyte 965P-DQ6 CPU: Intel - Core 2 Duo E6600 Grafikkort: - INNO3D GeForce 7900GT (XFX 8800GTS Alpha Dog kommer på Fredag) Ram: 2x1024 OCZ PC5400 (Skal skiftes!) Harddisk: 2x320 Samsung Barracuda 7200.10, 16 MB Strømforsyning: Antec Neo 500(w) CD/DVD LG 52x24x52, Samsung Writemaster DVD+/- 16x (Lightscribe) Lydkort: Intel HD Højtalere: Logitech Z-2300 Digital (THX) Skærm: 40' Samsung LE40R71B (LCD) Kabinet: Aerocool Extreme Engine 3T (Køler udemærket) Styresystem: Windows xp pro sp3 (Skifter snart til vista) Andet hardware: Logitech MX510, Steelpad S&S Kølere: Zalman køler på cpu og grafikkort.
Overclocking:
FSB standard: 266 MHz FSB OC: 385 MHz CPU standard: 2400 MHz CPU OC: 3460 MHz CPU volt: 1,45000 volt Grafikkort standard: 450 MHz Grafikkort OC: 590 MHz Grafikkort ram standard: 660 MHz Grafikkort ram OC: 800 MHz Ram standard: 667 MHz Ram OC: 800 MHz (Jeg ved rammene er en begrænsning - fejlkøb, desværre) Ram volt: 2,11 volt (Jeg ved rammene er en begrænsning - fejlkøb, desværre) Ram CAS: 4.0 (Jeg ved rammene er en begrænsning - fejlkøb, desværre)
1# ikke når vi snakker de kingston Hyper der. Men kan da godt være det er mig som har set forkert. Men det har nu heller ikke den helt store betydning. Faktum er at jeg skal bruge 4gb ddr2 ram som clocker rigtig godt og som selvfølgelig er hurtige, så derfor CL3
- Jeg har desuden besluttet at købe 2gb blokke da jeg på den måde kan opgradere yderligere til 8gb på et tidspunkt. De koster jo ikke alverden de kingston ram.
- Lille problem. Jeg vil gerne købe 2gb blokke men de kingston hyper findes ikke i 800mhz CL3 så.. Kun i 1gb blokke. og ville sku gerne have 2 slots fri i tilfælde af jeg opdatere til 8gb ram når nu jeg skal til at kører vista x64. Så dyrer er ram jo ikke nu til dags.. Nogen som kan hjælpe her? Hvilke ram skal jeg så vælge? De skal være fandens hurtige og clocke rigtig godt. Meget gerne CL3
hurtige og CL3? regner med at du skal op i minimum PC8000, men tvivler på at du kan finde nogle ram med CL3 i den hastighed.. der er CL4 eller CL5 skam også fint.
Jeg ville gerne have bestilt 2x 2gb blokke idag så det kan blive afsendt idag. Så lidt hjælp på banen? Aner virkelig ikke hvilke jeg skal vælge. Vil sku hest ned i CL3 og have nogen ram som clocker godt.
Det ser bare ud til det ikke findes .. Så spørgsmålet er om jeg skal holde mig til 4gb ram i mit bræt med disse http://www.getmore.dk/template... (800mhz, CL3) eller om jeg skal finde nogen andre 2 gb blokke. fordi ville nu helst have muligheden for at opgradere til 8gb ram.
4x 1 gb kingston hyber 800mhz CL3 eller 4 x 2gb blokke af en art? Det ville jeg heslt. Men kan ikke lige finde ud af hvilke det så skulle være? CL3 findes de ikke i, det er jeg klar over, men synes heller ikke jeg kan finde dem i CL4 med højere end 800mhz? det kan da ikke passe .. når nu vi hopper på cl4 frem for cl3 så skal der sku os lidt ekstra på den anden vej .. tænkte på 1066mhz eller over .. hjælp! 😩
bump .. :no: sorry for spam post. men jegbegynder at blive utålmodig nu har siddet hele dagen .. skal have bestilt inden kl 17 så jeg kan nå at lege med de nye ram weekenden over..
nogen stik mig et link? har ledt og ledt. edbpriser gør mig skør lige nu ..
findes der 2gb blokke som kører cl4? hvis ja så kom med link! .. gerne os minimum 1066mhz .. men whatever ,, eller er jeg virkelig nød til at hoppe helt op i cl5 og hvilke skal jeg så vælge ? kingston hyber eller Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB???
#12 Du kan ikke finde 4GB kits, der kører CL4 og en ram hastighed på 1066MHz... Men jeg vil foreslå dig at kigge på tests af de to kits, som du selv foreslår sidst i din post.
Som sagt har jeg siddet hele dagen .. læser og læser og søger efter mere info .. Men kqan sku ikke beslutte mig .. rent ud sagt så aner jeg ikke hvilke ram jeg skal købe .. så der må da være nogen der ved hvad der er bedst lige nu? Jeg vil ikke give 3-4 tusind for et kit .. men en max 2000 kan vi sagtens finde ud af ..
2 x 2gb cl4 eller cl5 .. så hurtige som mulige ..
- en anden ting. nogen som kan fortælle mig om mit bræt kan kører 8gb ram? overvejer lidt at købe 4x2gb med det samme 🙂
4 gb kit. så hurtige som mulige og som clocker godt .. ikke nogen der ved hvad jeg skal vælge?
corsair dominator? kingston hyperx? geil? ocz?
der sku mange. jeg søger rundt på tests men kan ikke rigtigt finde frem til hvilke jeg bør vælge.
Nu ved jeg ikke om edbpriser er hurtigt med med nye varer .. hehe self er de det. så har ikke kigget andre steder. måske man burde kigge uk shops osv også? hvad ved jeg .. hehe