Superbruger
Tilføjet:
29-05-2008 09:45:39
Svar/Indlæg:
309/23
Hej alle
Jeg har fået et akut problem. Min kæreste er midt i eksamenshelvede og bruger derfor sin bærbare PC en del.
I går havde hun brugt den normalt i løbet af dagen, men da hun tændte den om aftenen kom den bare med en høj bip-lyd og skærmen forblev sort.
Den havde bare stået på et bord siden hun sidst havde den tændt og hun havde lukket den ned helt normalt.
Når man trykker på start knappen begynder dioderne at lyse som normalt og blæseren kører, men der kommer intet billede. Efter et stykke tid kommer den høje lyd.
Jeg har prøvet at sætte en ekstern skærm til, men uden resultat - også selvom jeg prøver at trykke på "fn+F4" for at skifte skærm.
Så mit første spørgsmål er: Er det skærmen der er problemet? Så burde den vel ikke komme med den høje bip-lyd og det burde vel som minimum virke med den eksterne skærm??
Andet spørgsmål er så om jeg på nogen måde kan redde dataene på harddisken, da der lå nogle opgaver, som min kæreste skal bruge til eksamen. Jeg husker ikke om harddiske til bærbare bruger samme IDE-stik som i en stationær?
Det skal lige tilføjes at PC'en er en ca. 1 år gammel HP Pavilion dv9000 serie (dv9311eu), men jeg er jo ikke meget for at sende den til rep, uden at have reddet dataene fra harddisken først.
Håber på hurtig og konstruktiv respons,