Køleflade har ikke kontakt med ram på 9600

Grafikkort d.  29. maj. 2008, skrevet af E2X
Vist: 331 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2008 15:34:53
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har lige købt to Inno3D 9600gt grafikkort.
Da jeg pakkede det ene ud så jeg at køleren ikke havde kontakt til ramne selv om at denne er lavet til også at køle ramne. Der er oven i købet termisk tape på køleprofilen der hvor den skal have kontakt med ramne.

Jeg skyndte mig også at kigge på det andet kort og der var der det samme problem. :'-(

Er det fordi der er et tykt lag kølepasta på kernen der lige skal smelte så kølepladen kommer tættere på og dermed får kontakt til ramne?
Eller er det en fejl?
E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2008 15:38:59
Svar/Indlæg:
4018/217
Skal lige sige at der et standart køleren og at jeg ikke har haft den pillet af. Man kan se det når man kigger ind under køleren fra siden.

Ps har ikke haft strøm på det inu.

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2008 15:53:30
Svar/Indlæg:
3321/21
Ikke noget der sker noget ved, de laver alligevel ikke nok varme de små ram.
Men ellers må du jo se om det er muligt at spænde profilen bedre fast.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2008 15:53:58
Svar/Indlæg:
3162/326
Normalt vil man sagtens kunne køre uden køling på RAM'ene, men det er naturligvis ikke optimalt. De er i forvejen ret tykke de thermiske pads der sidder mellem RAM og køler, så om de overhovedet hjælper er et godt spørgsmål - måske en smule.

Der vil ikke ske noget ved at sætte kortene i maskinen, og teste dem igennem - det burde de fint kunne holde til. Det du evt kan gøre er, at mærke efter hvor varme RAM'ene bliver efter en omgang 3Dmark eller lign. Hvis de bliver meget varme, så skal du nok sende begge kort tilbare, ellers kan du evt. købe noget thermisk tape selv, og klistre på.

Mvh. Mads 🙂