Underligt internet problem

Diverse d.  31. maj. 2008, skrevet af Karste1n
Vist: 264 gange.

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2008 15:55:01
Svar/Indlæg:
74/13
Jeg fatter ikke så meget af det her: Speedtest måler vores forbindelse til 2,5 Mbit. Msn, Download, spil og andre ting der sluger forbindelse, kører fint, men internettet kører skide ustabilt. Det samme gør mail. Vi har ca. 6 pc'er tilsluttet i huset og situationen er den samme på samtlige pc'er. Vi kører gennem en netgear router, og vores udbyder er TDC ( 😕 )

Er det routeren der fejler? Så burde vi jo ikke kunne downloade helt fint og chatte på msn uden afbrydelser? Vi får den forbindelse vi skal have, nettet virker bare ikke (Det giver ingen mening 😕 )

Hvis nogen kan løse dette problem er jeg imponeret!
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2008 16:56:05
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kan skyldes 2 ting... Enten er jeres DNS ustabil? Men hvis i bare benytter TDC, så burde den altså ikke fejle noget!
Ellers kan det være jeres router der ikke kan klare en default MTU størrelse på 1500. (Det ses af og til, men jeg har ikke nogen logisk forklaring på hvorfor? Det behøved ikke nødvendigvis være routeren er er screwed)

Du kan teste det meget nemt i en kommando prompt, med følgende kommando:
c:\ping 192.168.1.1 -f -l 1500

Underforstået at din router hedder 192.168.1.1

Men det den gør, er at sende en echo anmodning til din router med en størrelse på 1500 bit, og et parameter der ikke tillader pakken af blive fragmenteret.

Resultatet tolkes på den måde, at hvis du får svar fra routeren, så er det ikke her problemet ligger! Men hvis den siger noget i stil med, at pakkerne skal fragmenteres, så er MTU størrelsen for stor.

Jeg har selv bedst erfaring med at justere MTU direkte på computeren, og ikke i routeren. Men du kan hente programmet dr. tcp, ( http://www.burn-it.dk/index.ph... ) som nemt kan indstille det, for de netkort du har problemet på.
Du kan også google på det, og finde den eksakte reg.db. sti, til hvor det indstilles. 😉

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2008 18:15:16
Svar/Indlæg:
74/13
Wow det lyder som om du har styr på det netvæksgeil 😉 Jeg forstod ihvertfald kun halvdelen af dine fagudtryk :p

Kunne du lige guide mig i indstillingen, Hvad skal jeg ændre?