Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2008 00:41:12
Svar/Indlæg:
23132/740
Ja ok. Det er måske ret meget off-topic, men der er ret stor sandsynlighed for at manden ikke selv nævner det. Så nu vil jeg gerne give ham et offentligt skulderklap.
Det er et faktum, at over 5.000 dyr, bliver dræbt på de danske veje. Både direkte og indirekte, med både person og materiel skade til følge.
En bil kan repareres, det er så hvad det er. Men hvad der virkeligt kan pisse mig af, er når folk bare kører videre. Flg. fandt sted, her til aften (søndag d. 1/6-08) omkring kl. 22:40-22:50.
Jeg var på arbejdslejr ude hos Tom81, der skulle kløves brænde, og jeg trængte til at komme uden for og lave noget fysisk arbejde. Efter en god dag, med kløvning af brænde, besluttede vi os for at holde fyraften og drak en lille Coca-cola, af dem på dåse.
Da klokken nærmer sig omkring 22:30, beslutter vi os for at begive os af sted, på den lange tur mod Randers banegård, turen går fra Kvorning, et sted langt pokker i vold.
Toms kæreste fører køretøjet, Tom sidder på forsædet og jeg selv sidder og småslumrer på bagsædet. Efter at have grint lidt af en osende Golf II, der kørte foran, besluttede de to forankørende, at overhale, og "vi" fulgte trop. Umiddelbart omkring 22:40, ser jeg et eller andet ved siden af vejbanen. Jeg kan ikke identificere det, da Toms kæreste pludselig udbryder "Fuck. Der løb sgu da en hjort", og smækker straks foden på bremsen. De to forankørende gør det samme, men det bliver hurigt konstateret, at den forreste ikke nåede at reagere, og derfor kom til at påkøre dyret.
Bremselængde og reaktionstid gør, at det umiddelbart er vores køretøj der befinder sig ved siden af dyret, som nu ligger og vrider sig i modsatte vejside (til venstre for os). Toms kæreste kigger hurtigt på Tom, der resolut spørger, om han skal gå ud over skære halsen over på den. Tom trækker sin kniv (Tom er, til de af jer der ikke ved det, militærmand), træder ud af bilen, løber hen til det lidende kræ og skærer med hurtigt men kontant beslutsomhed halsen over på den. Den bløder kraftigt, og opgiver kort efter kampen.
Der går derefter et par minutter med lidt snak frem og tilbage, hvor de to personer i den forreste bil, ringer efter Falck. Tom kommer tilbage til bilen, med hænder og kniv smurt ind i blod.
Der følger en kort dialog, hvorefter vi når frem til udkanten af Randers. Jeg skal lige omkring en tank og veksle en 50'er til mønter, og Tom beslutter sig for at vaske hænder. Vi bliver dog enige om, at det nok er bedst at lade kniven ligge i bilen. Tom går ind på tankstationen, og det lykkes ham at snige sig forbi den søde pige bag disken - som jeg i øvrigt distraherer med mit charmerende smil 😀 - og smutte ud på toiletterne, hvor han vasker hænderne.
Jeg fik vekslet penge, Tom fik vasket hænder, jeg nåede mit tog, og således var vi en oplevelse rigere.
Grunden til denne tråd er sådan set blot, at jeg gerne vil "takke" Tom, for at udvise den beslutsomhed han gjorde i situationen. Jeg, og et par af mine kammerater, har selv prøvet at køre dyr ned. Og vi synes, at noget af det værste man kan gøre er, at køre videre og lade som ingenting.
Jeg er ikke dyreværnsaktivist eller noget. Men sådan noget er, synes jeg, på alle måder meget svinsk og "umenneskeligt". Det mindste man kan gøre, er at ringe efter Falck, såfremt man ikke selv kan vride halsen om på en hund/kat/what-ever.
Så tak til Tom, og gid der var flere der gjorde som ham 😉