DVI(GFX kort) -> HDMI - MED LYD!?

Grafikkort d.  03. juni. 2008, skrevet af DanishGuy
Vist: 239 gange.

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2008 19:53:18
Svar/Indlæg:
743/80
Sidder og læser i manualen til mit bundkort og kigger på GFX og mit bundkort..

Finder ud af at der er SPDIF_O på mit bundkort og finder en port på mit GFX der ligner noget der kunne modtage dette signal..

Så tjekker jeg mit GFX hjemmeside - men Club 3D nævner intet om det..

Der står direkte i min manual:

For example, some graphics card may require you to use a S/PDIF digital audio cable for digital output from your motherboard to your graphics card if you wish to connect an HDMI display to the graphics card and have digital audio output from the HDMi display at the same time.

Kan det overhovecet lade sig gøre?

Så er det tjekket - det kan jo lade sig gøre.. hvor for jeg fat på sådan et kabel henne?

Og virker det bare ganske automatisk eller hvordan?
DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2008 21:43:28
Svar/Indlæg:
743/80
Bump ?

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2008 23:20:15
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg kan se du kører med et kort fra GeForce 9 serien, så du burde have modtaget et kabel sammen med dit grafikkort, som kan bruges til at overføre lyd fra bundkortet over på grafikkortet via SPDIF. Det var i hvert fald tilfældet med det 9600 GT jeg monterede i en computer for en uge siden.

For at det virker skal du vist sætte SPDIF som lydudgang og ellers bare fyre DVI -> HDMI på kortet.

Såfremt du ikke har fået kablet med til dit grafikkort, så må du nok ud og søge hos nogle butikker. Det er ikke lige et kabel jeg er stødt på.

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2008 11:47:40
Svar/Indlæg:
743/80
Så skal jeg jo have fat i sådan et skide kabel..
Hvad kalder man sådan et kabel?

Ellers opretter jeg sq en købstråd herinde - mon ikke nogen har et de ikke bruger :p